به همت کانون زبان ایران

از مستند «حاج قاسم سلیمانی» رونمایی شد

از مستند «حاج قاسم سلیمانی» رونمایی شد
مراسم رونمایی از مستند «حاج قاسم سلیمانی» که به همت کانون زبان ایران به پنج زبان زندۀ دنیا تولید شده است برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، در ابتدای این مراسم دکتر مصطفی مومنی، رییس این مجموعۀ آموزشی در خصوص اهمیت فراگیری زبان عنوان کرد: زبان اختراع بشر برای بیان ایده‌ها و فکرهاست؛ در حقیقت زبان دریچه‌ای است که از طریق آن تبادل افکار، فرهنگ، ادبیات و اندیشه‌ها صورت می‌گیرد. ما در کانون زبان ایران معتقدیم که از طریق آموزش زبان می‌توانیم فرهنگ، ادبیات آرمان‌های ناب خود را به مردم دیگر جهان منتقل نماییم و حرف‌های آن‌ها را بشنویم.
مومنی بیان داشت: کانون زبان ایران مجموعه‌ای 95 ساله است، در طول این سال‌ها زحمات زیادی مبتنی بر این اندیشه کشیده شده است که به زبان به عنوان ابزاری برای ترویج، انتشار و همگان‌سازی فکر و اندیشه نگاه شود.

مراسم رونمایی

رییس کانون زبان ایران فعالیت‌های این مجموعه در سال‌های اخیر را در سه گام اصلی توصیف کرد
رییس کانون زبان ایران فعالیت‌های این مجموعه را در سال‌های اخیر در راستای سه گام اصلی توصیف و بیان کرد: نخستین گام تغییر محتوای کتاب‌های درسی در کانون زبان متناسب با سبک زندگی و فرهنگ ایرانی _ اسلامی و همچنین متناسب با روش‌ها و متدهای روز دنیا بود.

 وی افزود: گام دوم تولید کتا‌ب‌های کمک درسی با استفاده از محتواهای بومی و به ویژه فرهنگ دفاع مقدس بود، در این گام مجموعه‌ای از کتاب‌های انتشارات سورۀ مهر که عموما خاطرات دفاع مقدس بود ترجمه شد. مجموعه‌ای 14 جلدی انتخاب شده است که بخش زیادی از آن ترجمه و آماده چاپ شده و 4 جلد آن نیز چاپ گردیده و به عنوان کتاب کمک آموزشی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

مراسم رونمایی مستند شهید سلیمانی 6

 مومنی عنوان کرد: گام سوم این اقدامات تولید محتواهای چندرسانه‌ای و حرفه‌ای برای جهانی‌سازی آرمان‌های ایران عزیزمان است. این مجموعه‌ای که به لطف خدا امروز در نخستین قدم به نام مبارک حاج قاسم سلیمانی رونمایی می‌شود مجموعه‌ای از مشاهیر ایران زمین در 10 قسمت است که به زندگی بزرگان، مشاهیر و قهرمانان ایران می‌پردازد. این مجموعه با صنعت ماکیومنتری تولید شده و در آن روشمندی مناسبی در ارائۀ محتواها صورت گرفته است. هدف ما از تولید این مجموعه‌ها این است که بتوانیم به زبان‌های مختلف آرمان‌ها، افکار و آن چه به آن می‌بالیم را به مردم دیگر دنیا منتقل نماییم.
مومنی: کانون زبان آموزش خود را بر محور تولید و ترویج محتواهای بومی قرار داده است
وی خاطر نشان کرد: برای مجموعۀ کانون زبان که سرمایۀ معنوی کشور ایران و بزرگترین موسسۀ آموزشی زبان در غرب آسیاست این سه گام و سه مسیری که در پیش گرفته است یک افتخار است، چون همت گمارده است تا آموزش خود را بر محور تولید و ترویج محتواهای بومی قرار دهد. ما باید لسان بلیغ کشورمان باشیم و فرهنگ، اعتقادات و ارزش‌هایمان را به دنیا معرفی کنیم، کانون زبان از دریچۀ زبان تلاش می‌کند تا این اقدام را محقق نماید.
مومنی گفت: ما امروز مفتخریم به این که می‌توانیم از سردار سلیمانی با افتخار نام ببریم و برای مردم دیگر دنیا نیز با افتخار بگوییم که چه دارایی گرانبها و سرمایه‌ ارزشمندی نزدمان داریم. 
هنرمند: یکی از پایه های فکری مکتب حاج قاسم حضور جوانان باانگیزه، پرنشاط و پرتلاش بود
در ادامه این مراسم عباس هنرمند، رییس باشگاه خبرنگاران جوان برگزاری این مراسم با نام حاج قاسم سلیمانی را باعث افتخار مجموعۀ باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد و افزود: باعث افتخار مجموعۀ ماست که نام سردار سلیمانی در چنین محفلی عنوان شده است. حضور این تیم جوان، خوش فکر، فرهنگی و انقلابی در مجموعۀ کانون حضوری مغتنم و ارزشمند است که ثمرات خود را نشان داده است. در واقع یکی از پایه‌های فکری مکتب حاج قاسم سلیمانی نیز همین موضوع است که اشاره به حضور جوانان با انگیزه، پرنشاط و پر تلاش دارد.

هنرمند

وی با اشاره به تاکیدات رهبری و همچنین سران فرهنگی کشور مبنی بر تهیۀ مجموعه‌ای از دستاوردها و خاطرات انقلاب گفت: الحمدالله کانون زبان در این جریان پیش قدم شده است و ما نیز از همان ابتدای این فرآیند تلاش کرده‌ایم تا بتوانیم آن را به نحوه شایسته‌ای منعکس نماییم. این اقدام می‌تواند دریچه‌ای باشد برای انتقال مفاهیم والای ارزشی که در اختیار داریم؛ کشور، نظام و انقلاب ما مفاهیم ارزشی و انسانی دارد که اگر بتوانیم آن را درست ترجمه و منعکس نماییم برای مخاطبان بسیار جذاب خواهد بود.
هنرمند ادامه داد: همۀ ابعاد شخصیتی حاج قاسم نمونه‌ای از یک شخصیت تراز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود، جذابیتی که در تمام حرکات و سکنات ایشان به خوبی آشکار بود. 
وی افزود: فعالیت‌های معاونت فرهنگی کانون همچون قصه‌گویی، سرود و... بسیار جذاب و ارزشمند است، من بر خود لازم می‌دانم تا خداقوت بگویم به مجموعۀ دوستان و عزیزان در کانون و امیدوارم این برپایی این مراسم برای باشگاه خبرنگاران جوان و این مجموعه سبب خیر و برکت باشد.
زمردیان: کاری که کانون زبان ایران شروع کرده قدم گذاشتن در عرصۀ فرهنگ است
در این مراسم همچنین محمدرضا زمردیان، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اهمیت توجه به حوزۀ زبان و فرهنگ عنوان کرد: موضوع ادبیات و زبان در دنیای امروز موضوعی بسیار مهم است و فکر می‌کنم که اگر جنگی در آینده باشد جنگ فرهنگ، زبان و ادبیات است؛ کشورهایی می توانند تنفس کنند، حضور داشته باشند و خود را نمایان کنند که در حوزۀ فرهنگ و ادبیات حرفی برای گفتن داشته باشند.

زمردیان

وی ادامه داد: کشور عزیز ما تمدنی بسیار تاریخی و کهن دارد که قابلیت عرضه به تمام دنیا را دارد، البته علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که صورت گرفته است هنوز به نظر می‌رسد ظرفیت‌های زیادی را فعال نکرده‌ایم و باید در این حوزه جدی وارد شویم.
زمردیان گفت: کاری که کانون زبان ایران شروع کرده قدم گذاشتن در عرصۀ فرهنگ است، این مجموعه به جز این که در حوزۀ زبان‌آموزی فعالیت می‌کند، توجه به مفاهیم و موضوعات فرهنگی را نیز مد نظر قرار داده که اقدامی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است. این که یاد بگیریم اگر زبانی را می‌آموزیم فقط دریچه‌ای یک طرفه نباشد و بتوانیم در رابطه با آنچه که هستیم و هویتی که داریم با یکدیگر صحبت کنیم و انتقال دهندۀ فرهنگ‌مان باشیم نکته‌ای بسیار مهم است که کانون زبان در این حوزه موفق عمل نموده است.
وی در خصوص مستند «حاج قاسم سلیمانی» گفت: کاری که ارائه شده مستندی از زندگی شهید بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی است که در آن تلاش شده به وجوه کمتر دیده شده از زندگی ایشان و در حوزه‌ای که مرتبط با نوجوانان است پرداخته شود. این مجموعه، مشاهیر و مفاخر ایران زمین را در حوزه‌های مختلف دینی، فرهنگی و هنری معرفی می‌نماید، مجموعه‌ای که برای اولین بار به زبان‌های مختلف تهیه شده است.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن قدردانی از مسئولان باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: روندی که باشگاه خبرنگاران در پیش گرفته روندی بسیار خوب، ارزشمند و قابل تقدیر است. این مجموعه می‌تواند نسل جدیدی از خبرنگاران و اهالی فرهنگ، ادب، هنر و قلم را در عرصۀ نیازهایی که جامعه ما در آینده با آن‌ها روبرو است تربیت کند. ما هم در کانون پرورش فکری هدف اصلی‌مان را تربیت نسل جدیدی از هنرمندان، نویسندگان، شاعران و اهالی فرهنگ و هنر بر بستر و جغرافیای مورد نیاز فرهنگ کشورمان که ارزش‌ها و حوزۀ تمدنی ماست قرار داده‌ایم و فکر می‌کنم همراهی، همدلی و همکاری دستگاه‌هایی که درحوزه فرهنگ و ادب فعالیت می‌کنند می‌تواند آوردهای بسیار زیادی را برای کشورمان داشته باشد.

زمردیان

وی افزود: شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی انسانی بسیار بزرگ بود و سخن گفتن در خصوص آن بسیار سخت است، کسانی که توفیق دیدار با ایشان را داشته‌اند می‌دانند که آن چه که در مورد ایشان گفته می‌شود هرگز اغراق شده نیست، مهربانی و عطوفت در عین اقتدار و توانایی مدیریتی مصداق بارز اشداء علی الکفار بودن از مهمترین خصوصیات اخلاقی ایشان بوده است. حاج قاسم همان انقلابی و مجاهدی که بود، ماند و خداوند نیز عزت، آبرو، شرف و بزرگی را به ایشان داد، انشاالله که ما هم بتوانیم در مسیر ایشان قدم برداریم.
زمردیان ادامه داد: خوشحالم که به عنوان عضو کوچکی از این مجموعه توانسته‌ام در فعالیت فرهنگی بزرگی که نام حاج قاسم عزیز در آن بوده است قدمی بردارم، قطعا آن چه که انجام شده به هیچ عنوان نمی‌تواند ادای دین به بزرگواری این شهید والامقام باشد اما آن چه که ارائه شد بضاعت ما بود و انشاالله خداوند توفیق دهد تا بتوانیم کارهای بزرگ‌تر و تاثیر گذار‌تری ارائه کنیم.
در بخشی از این مراسم برای اولین بار از مستند حاج قاسم سلیمانی و همچنین سایت  http://soleimani.ili.ir/ رونمایی شد.
مراسم رونمایی از مستند «حاج قاسم سلیمانی» ساعت 11 روز چهارشنبه 10 دی ماه در سالن آمفی تئاتر باشگاه خبرنگاران جوان با حضور رئیس و معاونان کانون زبان ایران و مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

رونمایی

رونمایی از مستند

رونمایی از مستند

رونمایی از مستند 2

 

۱۰ دی ۱۳۹۹ ۱۷:۳۵
تعداد بازدید : ۲,۲۸۱
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...