برگزاری نخستین جشنوارۀ ملی ترجمان فتح با مشارکت کانون زبان

برگزاری نخستین جشنوارۀ ملی ترجمان فتح با مشارکت کانون زبان
نخستین جشنوارۀ ملی ترجمان فتح به همت دانشگاه جامع امام حسین (ع) و با همکاری کانون زبان ایران در قالب‌های ترجمۀ کتاب، ترجمۀ گزیده‌های ادبی، معرفی کتاب، کتاب صوتی و یادداشت‌های تحلیلی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، جشنوارۀ ترجمان فتح، جشنواره‌ای ملی با اهداف بین‌المللی است که در 2 بخش مسابقه و جلسات پیش‌همایش برگزار خواهد شد.

مخاطبان این جشنواره عموم زبان‌دانان و دغدغه‌مندان ترجمۀ آثار در حوزۀ دفاع مقدس  هستند. این جشنواره در نظر دارد با تشویق و حمایت از جامعۀ زبانی کشور راه را برای ارائۀ ترجمۀ ادبیات دفاع مقدس و مقاومت به جهانیان هموار کند.

محورهای ارائۀ آثار تألیفی در بخش مسابقه شامل شعر و ادبیات پایداری، اندیشه و فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، سبک زندگی و الگوهای تربیتی مقاومت، معرفی شخصیت‌های محور مقاومت، تجربه زیسته انقلاب اسلامی در حوزه مقاومت، تاریخ مقاومت و ایستادگی مردم ایران و دیگر کشورهای مقاومت، زندگی و خاطرات شهدای انقلاب اسلامی از دفاع مقدس تا شهدای مدافع حرم و تحلیل و تببین فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، حقوقی و اقتصادی ادبیات و تجربه مقاومت است.

از جمله حامیان برگزاری این جشنواره می‌توان به بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه الزهرا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، انتشارات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و ... اشاره کرد.

مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره ملی ترجمان فتح تا تاریخ 31 خردادماه 1400 است و جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این جشنواره می‌توانید به سایت www.translationfest.ir مراجعه نمایید.

۴ اسفند ۱۳۹۹ ۱۳:۳۲
تعداد بازدید : ۹۹۱
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...