با مشارکت کانون زبان ایران

جشنواره ملی آنلاین "زنگ داستان" برگزار می‌شود

جشنواره ملی آنلاین "زنگ داستان" برگزار می‌شود
با مشارکت کانون زبان ایران، جشنواره ملی آنلاین "زنگ داستان" با موضوع تولید محتوای داستانی در قالب‌های داستان‌نویسی و قصه‌گویی (ویدئو و صوت) از تاریخ ۲۵ اسفندماه برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، سمیه کرمانی، دبیر جشنواره ملی آنلاین "زنگ داستان" با بیان این مطلب که با برپایی این جشنواره می‌خواهیم کودکان نویسنده شوند، عنوان کرد: ما می‌خواهیم بچه‌ها خواننده آثاری شوند که توسط خودشان و همسالانشان خلق شده است، خیلی‌ها نمی‌دانند ولی بزرگترین خلاقیت بشر نوشتن است. 
کرمانی افزود: ما جشنواره ملی"زنگ داستان" را برنامه‌ریزی کردیم تا آثاری به زبان‌های مختلف برای تمام کودکان و نوجوانان در سراسر دنیا داشته باشیم و بتوانیم آنها را هم به صورت مجازی و هم در قالب کتاب‌های متعدد منتشر کنیم. امروزه ما طبق تحقیقات دریافته‌ایم که تربیت کودک متاثر از چهار نظام می‌باشد که عبارتند از نظام رسانه‌ای، نظام همسالان، نظام آموزش و پرورش و نظام خانواده.
وی ادامه داد: ما در جشنواره زنگ داستان به تمام این نظام‌ها نگاه ویژه‌ای داشته‌ایم و به خصوص تولید محتوا توسط همسالان کودکان و نوجوانان را در درجه نخست اهمیت قرار داده‌ایم و این محتوا را توسط نظام رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی توزیع می‌کنیم. در این راستا خانواده و آموزش و پرورش نقش بسزایی در راهنمایی آنان برای تولید این محتوا بازی می‌کند.
کرمانی گفت: مخاطبان اصلی این جشنواره کودکان و نوجوانان رده سنی ۶ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال هستند  که می‌توانند آثار خود را به زبان هایی از قبیل فارسی، انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، عربی، فرانسه، روسی، ایتالیایی و چینی در محورهای تعیین شده تا تاریخ ۲۵ فروردین‌ماه برای ما ارسال نمایند؛ محورهای جشنواره به طور عامدانه از سوژه‌هایی انتخاب شدند تا بچه‌ها بیشتر در این خصوص تفکر و تحقیق کنند. واژه‌هایی مانند شهروند جهانی، صلح، محیط زیست، عشق، خانواده، دوستی و معنویت که در جهان کنونی بیش از هر چیز نیازمند آن هستیم تا انسان‌ها در این موارد بیندیشند.
دبیر جشنواره ملی آنلاین "زنگ داستان" در خصوص جوایز این جشنواره گفت: جوایز این جشنواره شامل چاپ کتاب اثرات برتر پس از داوری است. بخشی از این اثرات در قالب کتاب، بخشی در قالب کتاب مجازی و بسیاری از آثار در قالب کتاب‌هایی با عنوان محورهای جشنواره از زبان کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود. به این ترتیب بچه‌ها نویسنده و صاحب کتاب می‌شوند و از چاپ دوم بخشی از درآمد فروش را کسب می‌کنند. این کار با هدف آشنایی بچه‌ها با یک کسب و کار فرهنگی انجام می‌شود و البته جوایز دیگری با همکاری حامیان مالی و معنوی جشنواره برای آنان در نظر گرفته خواهد شد. 
 وی عنوان کرد: انتظار داریم حامیان مالی و شرکت‌ها در راستای انجام وظایف مسئولیت اجتماعی خود در قبال کودکان و نوجوانان از این جشنواره حمایت کنند تا بتوانیم آثار بیشتری را منتشر کنیم. چرا که  بخشی از این کتاب‌ها در اختیار کودکان و نوجوانان در روستاها و مناطق محروم قرار خواهد گرفت تا شاهد آن باشیم که این کودکان و نوجوانان نیز آثارشان را برای ما ارسال نمایند. تمام دوستداران فرهنگ، کتاب و کودک و نوجوان را دعوت می‌نماییم تا در راستای خوانش و نوشتار بهتر کودکان و نوجوانان در سراسر  جهان از این جشنواره حمایت کنند.
کرمانی در خصوص بخش‌های مختلف این جشنواره اظهار داشت: بچه‌ها در سه بخش نوشتن داستان، انتشار ویدئو از خودشان در حال روایت داستان خود نوشته و نیز پادکست قصه‌گویی روایت داستان خودشان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، نکته حائز اهمیت این است که آنان حتما باید داستان‌هایی را روایت کنند که خودشان آن را نگاشته‌اند. 
وی خاطر نشان کرد: ما امیدواریم پل ارتباطی باشیم تا با انتشار این داستان‌ها، فیلم‌ها و پادکست‌ها در زبان‌های مختلف بتوانیم ارتباط دوستانه و صلح طلبانه‌ای بین تمام کودکان و نوجوانان جهان به عنوان ‌مردمی صلح طلب برقرار کنیم. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت زنگ آخر در آدرس http://lastbell.ir/ آثار خود را به صورت آنلاین برای ما ارسال کنند.
کرمانی در پایان از تمامی هنرمندان و فعالان عرصۀ کودک و نوجوان جهت هم‌اندیشی و کمک به برگزاری بهتر این جشنواره دعوت به همکاری نمود و اظهار داشت: در نهایت محصول این جشنواره ارتقای فرهنگ کودک و نوجوانان است که باید با کمک تمامی دوستداران آنان به بهترین شکل اتفاق بیفتد.
گفتنی است این جشنواره با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون زبان ایران، انتشارات زنگ آخر، مرکز رسانه های دیجیتال، مرکز جشنواره های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... برگزار خواهد شد.
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ۱۲:۳۳
تعداد بازدید : ۲,۴۶۶
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...