یادگیری زبان چینی فرصتی برای همراه شدن با پیشرفت‌های آیندۀ دنیاست

یادگیری زبان چینی فرصتی برای همراه شدن با پیشرفت‌های آیندۀ دنیاست
«چینی» نهمین زبانی است که پس از زبان‌های عربی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، روسی، ایتالیایی و فارسی (برای غیرفارسی زبانان) به مجموعۀ آموزش‌های کانون زبان ایران افزوده شده است؛ برای آشنایی بیشتر با این زبان و نحوۀ آموزش آن در کانون زبان گفت‌و‌گویی با امین بذرافشان، مدیر بخش چینی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:
در خصوص اهمیت راه‌اندازی زبان چینی به عنوان نهمین زبان در کانون زبان ایران برایمان بگویید؟
چین کشوری است که سابقه‌ای به اندازۀ تاریخ مکتوب بشر دارد. این کشور علاوه بر این‌که از فرهنگ و تمدن پرباری برخوردار است در طول زمان اثرگذاری خود را نیز افزایش داده است، به طوری که شریک تجاری و اقتصادی مهم بسیاری از کشورهای جهان است و در فناوری‌های جدید و پیشرفته روز به روز جایگاه مهمتری را کسب می‌کند. همۀ این دلایل و همچنین پاسخگویی به نیاز مخاطبان‌مان باعث شد تا ما در کانون زبان به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی به دنبال راه‌اندازی زبان چینی باشیم.
در دنیای امروز فراگیری این زبان چه مزیت‌هایی برای مخاطبان آن دارد؟
یادگیری زبان چینی ابتدا پنجره‌ای است رو به درک فرهنگ، تاریخ و تجربه چند هزار سالۀ یک ملت و همچنین فرصتی است برای همراه شدن با پیشرفت‌های آیندۀ دنیا.
مخاطبان این زبان در چه گروه‌های سنی قرار دارند؟
مخاطبان زبان چینی کانون زبان در گروه‌های سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال قرار دارند. 
در اولین دوره این کلاس‌ها برای مخاطبان گروه سنی جوان و بزرگسال برنامه‌ریزی شده است و به دنبال این هستیم تا به محض دریافت منابع معتبر برای کودکان و نوجوانان نیز دوره‌های مربوط به این رده سنی را نیز راه‌اندازی نماییم.
چه منابع آموزشی و کمک آموزشی برای این زبان در نظر گرفته شده است؟
برای این دوره از جدیدترین کتب آموزش زبان چینی با عنوان HSK بهره می بریم، کتابی که آموزش داده می‌شود هم اکنون به عنوان یکی از منابع مدون آموزش زبان چینی توسط نهادهای توسعه و ترویج زبان چینی تدوین شده است.
روش تدریس این زبان به چه شیوه‌ای خواهد بود؟
در وهلۀ اول تمام آموزش‌ها به شیوۀ برخط انجام خواهد شد و در مورد شیوۀ تدریس به تمام مهارت‌های اصلی زبان‌آموزی پرداخته خواهد شد.
زبان چینی در چه سطوح و چند ترم ارائه می‌شود؟
زبان چینی در سه سطح نو‌آموزی، مقدماتی و میانی یک و میانی دو تدریس خواهد شد و به طور کلی طی کردن این دوره‌ها نیاز به یادگیری مستمر برای 10 ترم دارد. 
آیا امکان تعیین سطح برای افرادی که تا حدودی با این زبان آشنایی دارند وجود دارد؟
در صورتی که زبان‌آموز در گذشته زبان چینی را فراگرفته باشد از او آزمون تعیین سطح به عمل خواهد آمد.
علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره باید چگونه اقدام نمایند؟
برای ثبت‌نام در این دوره‌ها لازم است به سایت کانون زبان ایران مراجعه و از آدرس http://www.ilireg.ir  مراحل ثبت‌نام خود را برای ترم تابستان تکمیل نمایند.
۸ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۳۵
تعداد بازدید : ۲,۱۳۷
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...