رییس کانون زبان ایران:

ایران برای کانون، کانون برای ایران

ایران برای کانون، کانون برای ایران
مراسم معارفه دکتر غلامرضا کیانی، رییس کانون زبان ایران با حضور مهدی علی اکبر زاده، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از معاونان و مدیران این مجموعۀ آموزشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، در ابتدای این مراسم رضا لیاقی، معاون اداری-مالی ضمن خیر مقدم و تبریک به رییس جدید به معرفی این مجموعۀ آموزشی پرداخت و گفت: کانون زبان سازمان گسترده‌ای است که سازوکارهای پیچیده‌ای بر آن حاکم است. مدرسان، کارکنان و مدیران ستادی و استانی در این مجموعه با جان و دل برای موفقیت کانون زبان فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه به تشریح هر یک از معاونت‌ها و مدیریت‌های کانون زبان پرداخت و گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این بخش‌ها را ارائه کرد.
در ادامه رییس جدید کانون زبان ضمن قدردانی از مدیرعامل کانون پرورش فکری به جهت اعتماد به ایشان برای تصدی این سمت و همچنین با ابراز خرسندی از حضور در این مجموعۀ آموزشی عنوان کرد: بسیار خرسندم که به عنوان یک خدمتگزار کوچک، یک معلم و عاشق ایران در خدمت کانون زبان ایران هستم.

انتصاب 3

وی با بیان شعار محوری ایران برای کانون، کانون برای ایران اظهار داشت: آنچه در خصوص این شعار و بهره گیری از حروف اول کلمات آن به ذهنم رسید این است که ارادۀ یکایک ما رهگشای اعتلای نهادی دیرین برای کودک امروز، نوجوان فردا و نسل‌های آینده و همچنین سرلوحه ما کارایی، اثربخشی، نمونه‌پروری و نوآوری برای آینده‌ای روشن، آرمانی و نوید بخش خواهد بود. از خدا می‌خواهم که به همه ما کمک کند تا با هم در جهت تحقق درصد قابل قبولی از این شعار با امید به آینده‌ای روشن برای نسل‌های آینده این سرزمین کوشا باشیم.

کیانی در خصوص دغدغۀ خود برای حضور در کانون زبان عنوان کرد: معتقدم حدود 30 سال معلمی و پژوهش در دانشگاه اگر به عمل نرسد به چه درد خواهد خورد؟ این موضوع دغدغه من برای قبول پیشنهاد تصدی این سمت بوده است.

رییس جدید کانون زبان ادامه داد: باید اهمیت، جایگاه و اثربخشی کانون را پاس داشت و این مهم میسر نخواهد شد مگر این که دست یاری‌ام که به سمت همه عاشقان کانون دراز است صمیمانه فشرده شود.

کیانی در ادامه سرمایۀ انسانی را اولین و مهمترین سرمایه در هر سازمانی عنوان کرد و گفت: اگر همه با هم برای نگهداشت و ارتقاء و رفع مشکلات معیشتی آنان در حد مقدورات تلاش نکنیم، حتما این سرمایه اثر لازم را نخواهد داشت.

وی خوش‌نامی کانون و اعتماد مردم به این مجموعۀ آموزشی را یک سرمایه و یک فرصت دانست و با اشاره به برخی ویژگی‌های یک مدیر موفق گفت: یک مدیر موفق باید یک انسان آزاده باشد و در عین حال بتواند مرتب خود را ارزیابی کند، اگر مدیر قدرت رهبری و بسیج منابع انسانی را نداشته باشد کار برایش سخت خواهد شد.

رییس کانون زبان روابط عمومی موثر، دوست داشتن دیگران، کار کردن با دل و جان و رعایت حرمت‌های سازمانی که با جدیت نیز عجین شده باشد را از عوامل دیگر موفقیت در سازمان‌هایی عنوان کرد که با افراد و پیچیدگی‌های انسانی سروکار دارند.

کیانی کانون زبان را یک سازمان اجرایی دانست و ادامه داد: عمل گرایی، قدرت تصمیم‌گیری، قاطع بودن و پژوهش محور تصمیم گرفتن و اجرا کردن از ویژگی‌هایی است که می‌تواند در سازمان‌هایی همچون کانون زبان موثر واقع شوند.

انتصاب 3

مشتری مداری مقولۀ دیگری بود که کیانی بر آن تاکید کرد و افزود: مشتری مداری برای ما یک اصل است، البته هرگز به این معنا نیست که از اصول، کیفیت و بنیادهای فکری‌مان دست برداریم بلکه باید با مخاطبان‌مان مشتری‌مدارانه رفتار کنیم.
وی سند راهبردی و برنامۀ عملیاتی کانون زبان را دو برنامۀ ارزشمندی عنوان کرد که لازم است از آن‌ها حتما در تصمیم‌گیری‌های این مجموعه بهره برد.

صداقت، اخلاص، تعهد، تعلق سازمانی، چابکی، نظم، چشم‌انداز و برنامه عملیاتی داشتن، کارآمدی، اثرگذاری، پشتکار و سماجت از جمله بایدهایی بود که رییس کانون زبان ایران بر آن‌ها تاکید کرد.

وی در بخش پایانی سخنانش به برخی از برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت خود در کانون زبان ایران اشاره و برخی از انتظارات کانون زبان را مطرح نمود.
کیانی همچنین از همه روسا و مدیران، مدرسان و کارکنان گذشته و حال سازمان و رضا لیاقی تشکر کرد و همه آنان را سرمایۀ ارزشمند کانون نامید.

در ادامه این مراسم مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن معرفی رییس جدید و قدردانی از زحمات رضا لیاقی، سرپرست کانون زبان تاکید کرد: از آقای دکتر کیانی برای پذیرش این مسئولیت خواهش کرده‌‌ایم و از ایشان و دانشگاه تربیت مدرس برای این هم یاری سپاسگزاریم.

انتصاب 5

وی با اشاره به رکورد شکنی ثبت‌نام زبان‌آموزان در ترم تابستان عنوان کرد: این مهم نشان دهندۀ این است که مجموعۀ کانون زبان این توانمندی را دارد که در شرایط سخت نیز امر آموزش و برنامه‌ریزی را اجرا کند، این زمان فرصت خوبی بود تا کانون زبان بتواند خود را به شکلی دیگر به اثبات برساند که این امر نیز محقق شد.

علی اکبرزاده با تاکید بر موضوع اخلاق در سازمان ادامه داد: موضوع اخلاق و زیر شاخه‌های آن از قبیل اخلاق حرفه‌ای، اخلاق تخصصی و اخلاق ارتباطی همۀ کلیدواژه‌هایی که عنوان شد را در خود جای داده است. انسان با اخلاق شناخته می‌شود، اخلاق فقط خلق خوش داشتن نیست بلکه واژه‌ای بسیار وسیع است. درجات ما انسان‌ها براساس درجات اخلاقی ما شکل می‌گیرد.

وی زبان را عنصری ارتباطی عنوان کرد و ادامه اداد: زبان وسیله‌ای برای ارتباط برقرار کردن است، ارتباط با دیگران، ارتباط با معلومات و مکتوبات دیگران چه در گذشته، چه در حال و همچنین با آیندگان. ما در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و شعار ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی می‌دهیم، برای ترویج فرهگ ایرانی و اسلامی نیاز به ارتباطاتی اخلاق‌مدارانه در زمینه‌های مختلف با زبان‌های مختلف داریم.

علی اکبرزاده در خصوص کانون زبان گفت: کانون زبان یک برند، قدرت و یک اسم شناخته شده است و ثابت کرده که توانمندی فعالیت در شرایط سخت را نیز دارد، کانون زبان باید بیشتر خود را به ارگان‌ها، وزارتخانه ها، سازمان‌ها، حتی در عرصه بین‌المللی نزدیک کند. در عین داشتن استقلال لازم است ارتباطی بسیار نزدیک بین کانون زبان با آموزش و پرورش که از خانواده هم هستند در کانون پرورش تعریف شود. ما در کانون و آموزش و پرورش یک مخاطب مشترک را تغذیه می‌کنیم و نیاز به هماهنگی کامل در این بخش‌ها داریم.

انتصاب 4

تولید محتوا، کتاب و فیلم از موضوعات دیگری بود که مدیرعامل کانون پرورش فکری به آن ها اشاره کرد و گفت: تعدد و تنوع محتواها باید بازتعریف شود و باید به این موضوع‌ها توجه شود که چه چیزی مورد نیاز است، چه چیزی باعث می‌شود که روش تدریس ما تکمیل شود و یادگیری را تسهیل، عمیق و پایدار کند. شاید لازم باشد در شیوه‌ها نیز بازبینی صورت گیرد، همان‌طور که شیوه و ابزارهای آموزشی از حضوری به مجازی تغییر پیدا کرد.

وی ادامه داد: کانون زبان یک مدرسه و تدریس اجباری نیست، بلکه خواستۀ مخاطبان ماست و این خواستن است که آن‌ها را مشتری ما می‌کند و این‌جاست که ما باید از جهات مختلف رضایت آن‌ها را جلب نماییم.

تلاش ما بر این است تا در دورۀ جدید تحولی علمی و آموزشی متناسب با معیارهای بین‌المللی و استانداردهایی جدید در سیستم ایجاد کنیم و کانون زبان را به یک مرکز علمی و آموزشی موفق‌تر از قبل تبدیل کنیم.

مراسم معارفه رییس جدید کانون زبان در روز دوشنبه 21 تیرماه در سالن کنفرانس ادارۀ مرکزی برگزار شد.

۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۹:۲۴
تعداد بازدید : ۲,۱۷۲
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...