تشریح راهبردها و برنامه‌های آیندۀ کانون زبان ایران

تشریح راهبردها و برنامه‌های آیندۀ کانون زبان ایران
غلامرضا کیانی، رییس کانون زبان ایران در نخستین وبینار مدیران استانی، ستادی و مسئولان مراکز آموزشی راهبردها و برنامه‌های آیندۀ این مجموعۀ آموزشی را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، در ابتدای این وبینار، کیانی عنوان کرد: خوشحالم که با بازگشت دوباره به کانون، افتخار همراهی و مددرسانیِ همراه با هم‌افزایی برای کانون زبان ایرانِ عزیز را داشته باشم. عرض احترام دارم به روح بلند شهیدان ایران عزیز و شهدای تعلیم و تربیت و امیدوارم هر کدام از ما به سهم خود با دستگیری از مکتب ایثار و فداکاری در صحنۀ بسیار خطیر آموزش و پرورش نسل کودک، نوجوان و جوان و بزرگسالِ این سرزمین کوشا باشیم.

وبینار 1

وی سپس از مدیران و مسئولان ستادی و استانی جهت رکوردزنی در جذب زبان‌آموز در ترم تابستان قدردانی نمود و اظهار داشت: علی رغم سختی جذب زبان‌آموز در شرایط کرونا، همکاران ما در سراسر کشور در ترم تابستان در این زمینه بسیار موفق عمل کردند که صمیمانه قدرشناس زحماتشان هستیم.
ایشان خاطر نشان کرد: همکاران و به ویژه مدیران ستاد و صف با قوت و قدرت تمام و بدون هیچ اضطرابی فعالیت‌هایشان را تشدید نموده و با اعمال نظارت نزدیک و مداوم بر روند آموزش و همچنین بهره‌گیری از شیوه‌های تبلیغاتی گسترده، متنوع و موثر به افزایش معنادار پذیرش زبان‌آموز بپردازند.

وبینار 2

کیانی در ادامه، با تشریح شعار محوری "ایران برای کانون؛ کانون برای ایران" بیان کرد: با استفاده از حروف اول کلمات این شعار این عبارت محور تفکر و عمل جمعی ما خواهد بود با مضمون «ارادۀ یکایک ما، رهگشای اعتلای نهادی دیرین برای کودک امروز، نوجوان فردا و نسل‌های آینده و همچنین سرلوحه ما کارایی، اثربخشی، نمونه‌پروری و نوآوری برای آینده‌ای روشن، آرمانی و نوید بخش است». برای تحقق این شعار دست یاری و همراهی من به سمت تک تک کسانی دراز است که به عشق ایران و کانون، به نسل آیندۀ این سرزمین می‌اندیشند.

وبینار 3

کیانی در خصوص چرایی پذیرش این مسئولیت خطیر در کانون زبان و همچنین اهمیت و جایگاه اثر بخشی کانون به نکاتی اشاره کرد و در خصوص برخی از فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو افزود: عدالت آموزشی و آموزش مجازی، سرمایۀ انسانی متعهد، امکان بازگشت به کار کارشناسان و مدرسان مجرب، خوش نامی کانون و اعتماد مردم و فضای مساعد در منطقه از فرصت‌ها و شرایط کرونا، معیشت نیروی انسانی، عدم احساس تعلق سازمانی و نبود احساس امنیت شغلی، تقویت زیرساخت فناوری و مسائل حقوقی و ساختاری از چالش‌هایی است که با آن‌ها روبرو هستیم و می‌توانیم آن‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.
وی گفت: کانون زبان برای گسترش عدالت آموزشی در جای جای ایران و به ویژه در آموزش و پرورش یک فرصت است. عشق به کانون در همه کسانی که در این مجموعه درس خوانده‌اند، تدریس و یا کار کرده‌اند وجود دارد و من همین جا دست همیاری‌ام را به سمت همۀ این عزیزان دراز می‌کنم.

وبینار6

کیانی در ادامه آزادگی، عدم وابستگی به پست و مقام، خودارزیابی، جانشین پروری، قدرت رهبری و بسیج منابع انسانی، جدیت، صراحت، یکرنگی، تعامل، حمایت، روابط عمومی موثر، عملگرایی، نقادی، نقدپذیری و شنوندگی، مشتری مداری، باور قوی و عملی مبتنی بر باور در ساختارهای عمودی و افقی، وفاداری به مجموعه در عین ابراز نظر کارشناسی، کمال‌طلبی، اصلاح امور، شفافیت، برنامه محوری، اعتماد به نفس، قدرت نه گفتن در موارد لازم و نشاط کاری را از جمله مهمترین ویژگی‌های یک مدیر موفق خواند و در مورد هریک توضیحاتی را عنوان کرد.
رییس کانون زبان در خصوص برخی باید و نبایدهای اثرگذار در سازمان اظهار داشت: صداقت و اخلاص، تعهد و تعلق سازمانی، نظم و برنامه‌محوری، روزآمدی، کارآمدی و اثرگذاری و پشتکار و سماجت و روحیه کار تیمی از مهمترین بایدهای سازمانی و کم‌صداقتی و دو رنگی، کم‌تعهدی و عدم تعلق، بی‌نظمی و بی‌برنامگی، روزمرگی، ناکارآمدی و عدم اثرگذاری، بی‌انگیزگی و بی‌تفاوتی از نبایدهای سازمانی است که باید از آن پرهیز شود.
در ادامه این وبینار برخی از مدیران استانی در خصوص برگزاری جلسات با کارشناسان بازدید جهت بالابردن کیفیت آموزش، راه‌اندازی تیم پشتیبانی و رفع مشکلات فنی زبان‌آموزان، نحوۀ استفاده از فضاهای آموزشی، توزیع جغرافیایی مراکز کانون زبان، ترسیم افق استانی در یک سال آینده، تعامل با سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها، عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها، افزایش انگیزۀ شغلی کارکنان و مدرسان، تامین نیروی انسانی، شیوه‌های افزایش زبان‌آموز، آزمون‌های بین‌المللی، اهمیت تبلیغات در بخش‌های انگلیسی و غیرانگلیسی و ... به بیان نکات و پیشنهاداتی پرداختند.وبینار 7
در بخش دیگری از این وبینار رییس کانون زبان به برخی راهبردها همچون طراحی نظام جامع مدیریت منابع انسانی با رویکرد جذب، نگهداشت، توانمندسازی و ارزیابی نیروها، توسعۀ فضای اعتماد و احترام متقابل و افزایش سطح انگیزه و تعلق سازمانی نیروی انسانی در ابعاد مادی و معنوی، بازتعریف نقش نیروی انسانی به ویژه مدرسان و بازیابی هویت حرفه‌ای نیروها، طراحی سازوکارهای مشخص برای شناسایی انتظارات ذینفعان و نیازهای جامعه مخاطبان، توسعه پژوهش‌های مرتبط با نیازهای سازمانی کانون، توسعه نظام‌های سنجش و پایش کیفیت آموزش، ارتقای کیفت آموزشی با بهره‌گیری از روش‌های نوین علمی، توسعه آموزش‌ها و خدمات آموزشی و توسعه همکاری با سایر سازمان‌ها در سطح ملی و بین‌المللی اشاره کرد.
کیانی به ارائۀ برخی برنامه‌های اولیه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و همچنین انتظارات کانون زبان از ذیربطان و ذینفعان و انتظارات ذیربطان و ذینفعان از کانون زبان پرداخت.
رییس جدید کانون زبان ایران در پایان تاکید کرد: با رویکرد حرفه ای شایسته گزینی؛ شایسته پروری و شایسته نگهداری؛ طی سه ماه آینده در کنار شاخص‌های دیگر،  توجه به  کیفیت محوری، مشتری مداری و بهره‌وری سازمانی؛ سه شاخص بسیار مهم برای ارزیابی عملکرد مراکز، مدیران، مدرسان، روابط عمومی و ارزیابان کلاس ها و سایر حوزه های مرتبط خواهد بود و بنابر این ارتقا کیفیت آموزش، تشدید فعالیت‌های تبلیغی و افزایش معنادار تعداد زبان‌آموزان برای ترم آینده از اولویت ها و ضرورت های فوری کانون می باشد.
گفتنی است، در انتهای این وبینار شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی محرمانه و بر خط رضایت بسیار بالای خود را از عملکرد حوزه‌های مختلف ستادی در ایام کرونا و همچنین کیفیت برگزاری این وبینار اعلام کردند و خواستار تداوم برگزاری این جلسات شدند.
نخستین وبینار رییس کانون زبان ایران با مدیران استانی، ستادی و مسئولان مراکز آموزشی، روز چهارشنبه 23 تیرماه برگزار شد.

وبینار8

 

۲۴ تیر ۱۴۰۰ ۲۱:۱۸
تعداد بازدید : ۱,۶۷۳
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...