جزئیات برگزاری دورۀ حرفه‌ای تربیت مدرس زبان انگلیسی کانون زبان ایران

جزئیات برگزاری دورۀ حرفه‌ای تربیت مدرس زبان انگلیسی کانون زبان ایران
آزمون کتبی ورودی دورۀ حرفه‌ای تربیت مدرس کانون زبان ایران به صورت حضوری روز جمعه 30 مهر ماه برگزار می‌شود، به همین منظور گفتگویی با دکتر محمودرضا عبدالهی، مدیر پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و امیر محمدنژاد، معاون آموزشی کانون زبان در خصوص نحوۀ برگزاری این آزمون انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

سوالی که برای مخاطبان پیش آمده، این است که ارتباط این دوره با جذب مدرس در کانون زبان چیست؟

محمدنژاد: از ویژگی‌های این دوره حرفه‌ای تربیت مدرس این است که متقاضیان این دوره به صورت کلی افرادی هستند که تمایل به دانش افزایی در حوزۀ تدریس زبان انگلیسی دارند و این افراد در صورت تمایل و پس از گذراندن موفقیت آمیز مراحل اول و دوم و دورۀ ILI based جذب کانون زبان خواهند شد.

منظور از تخصصی‌تر شدن این دوره نسبت به دوره‌های قبل چیست؟

عبداللهی: این دوره در سه مرحلۀ Academic-Educational Module، Classroom-based Module و ILI-based Module برگزار خواهد شد، متقاضیانی که صرفا جهت دانش افزایی قصد شرکت در دوره را دارند در مراحل اول و دوم که در تاریخ 8 تا 21 آبان برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند. اما متقاضیان تدریس در کانون زبان، ملزم به گذراندن هر سه مرحله هستند. همچنین در این دوره از اساتید برجستۀ ملی و بین‌المللی بهره خواهیم برد و در پایان دوره به شرکت‌کنندگان گواهی‌نامه معتبر ارائه می‌شود.

شرکت‌کنندگان در این دوره به چه شکل مورد سنجش قرار می‌گیرند؟

عبدالهی: شرط ورود به مرحله سوم، قبولی در ارزیابی تدریجی مرحله اول و دوم است که این ارزیابی از طریق پروژه‌ها و آزمون‌های نظری و عملی اختصاصی هر جلسه انجام خواهد شد. هم‌چنین، در آزمون کتبی ورودی، توانش زبان انگلیسی و دانش مهارتی متقاضیان در حوزه‌های روش تدریس، مدیریت کلاس، ارزیابی و ... مورد سنجش قرار می‌گیرد.

مخاطبان این دوره چه کسانی هستند؟

محمدنژاد: مدرسان علاقه‌مند به دانش‌افزایی در حوزۀ آموزش زبان و متقاضیان جذب در کانون زبان ایران مخاطبان اصلی شرکت در این دوره هستند. همچنین در راستای رسالت اجتماعی کانون زبان ایران و خدمات‌رسانی عمومی، برای اولین بار این امکان فراهم شده تا آموزشگاه‌های سراسر کشور بتوانند برای تربیت و تأمین مدرسان خود، ایشان را با بهره‌مندی از تعرفۀ تخفیف گروهی در مرحلۀ اول و دوم شرکت دهند.

آیا تسهیلاتی برای شرکت مدرسان فعلی کانون زبان ایران در این دوره در نظر گرفته شده است؟

محمدنژاد: مدرسانی که به منظور دو یا سه توانه شدن تصمیم به شرکت در دوره جامع TTC را دارند، در صورت نیاز استانِ خود می‌توانند با تخفیف 50 درصدی در این دوره شرکت نمایند. همچنین مدرسانی که نیاز به توانمندسازی دارند و از طریق مراکز استان به آن‌ها اطلاع‌رسانی شده، ملزم به شرکت در این دوره هستند، این مدرسان نیز می‌توانند با استفاده از تخفیف 50 درصدی در دوره شرکت کنند. متقاضیانی که مرحلۀ کتبی آزمون جذب مدرس سال 98 را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، برای تکمیل فرآیند جذب در کانون و همچنین افزایش دانش آموزشی و مهارت‌افزایی خود، لازم است در این دوره‌ آموزشی جامع شرکت نمایند؛ این عزیزان می‌توانند با تخفیف ۳۰۰ هزار تومانی ثبت‌نام نمایند. علاوه بر این مدرسان محترمی که به منظور توسعۀ حرفه‌ای خود، تصمیم بر شرکت در این دوره را دارند، منتظر اطلاعیه‌های بعدی کانون زبان باشند.

مدرسان کانون زبان برای بهره‌مندی از این دوره لازم است در آزمون کتبی نیز شرکت کنند؟

عبدالهی: خیر، همۀ مدرسان کانون زبان ایران و پذیرفته‌شدگان آزمون سال ۹۸ از شرکت در آزمون کتبی معاف هستند.

تاریخ برگزاری آزمون کتبی و هر یک از دوره‌ها چه زمانی است؟

محمدنژاد: آزمون کتبی ورودی، جمعه ۳۰ مهرماه برگزار خواهد شد. مرحله اول و دوم دوره از ۸ تا ۲۱ آبان و مرحله سوم، ۶ تا ۱۶ آذر خواهد بود.

در خصوص هزینۀ آزمون و هر یک از دوره‌ها برایمان بگویید؟

محمدنژاد: هزینۀ آزمون ورودی ۷۵ هزار تومان است. پذیرفته‌شدگان برای شرکت در مراحل اول و دوم لازم است ۷۰۰ هزار تومان و برای شرکت در مرحلۀ سوم، ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

علاقه‌مندان به شرکت در این دوره برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به چه شکل باید اقدام کنند.

محمدنژاد: علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این آزمون می‌توانند با مراجعه به سایت  register.ili.ir  و انتخاب گزینه «ثبت نام آزمون جذب مدرس» نسبت به ثبت نام خود اقدام و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر از ساعت 8 تا 15در روزهای کاری با شماره تلفن  021-88492243 تماس حاصل نمایند.

اساتید دوره

۲۵ مهر ۱۴۰۰ ۱۱:۴۹
تعداد بازدید : ۲۲,۳۰۰
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...