مدیرعامل کانون پرورش فکری:

کانون زبان باید به یک مرجع علمی-آموزشی در زمینۀ آموزش زبان‌های خارجی تبدیل شود

کانون زبان باید به یک مرجع علمی-آموزشی در زمینۀ آموزش زبان‌های خارجی تبدیل شود
دکتر مهدی علی اکبرزاده، مدیر عامل کانون پرورش فکری در مراسم افتتاحیه دورۀ حرفه‌ای تربیت مدرس زبان انگلیسی کانون زبان عنوان کرد: ما اعتقاد داریم که کانون زبان ایران در مسیر تکامل خود باید به نقطه‌ای برسد که به یک مرکز و مرجع علمی-آموزشی در زمینۀ آموزش زبان‌های خارجی تبدیل شود و به صورت جامع، فعالیت‌های مربوط به آموزش زبان‌های خارجی را رصد نموده و تعاملات بیرونی و داخلی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کانون زبانی‌ها عنوان کرد: امیدوارم در فرآیند مهمی که در پیش گرفته‌اید، موثر و مفید باشید و کارنامۀ اعمال شما در خدمت به جامعه و نظام تعلیم و تربیت، سرشار از موفقیت‌ باشد.

علی اکبرزاده تاکید کرد: کانون زبان ایران مرکزی است که برای آموزش زبان‌های خارجی برنامه‌ریزی می‌کند، البته با نقطه قوتی که اصل را بر موضوع تعلیم و تربیت صحیح و ایجاد مهارت‌های ارتباطی در زبان‌آموزان قرار داده است.

وی ادامه داد: زبان‌آموزانی که وارد کانون زبان ایران می‌شوند و از خدمات آن استفاده می‌کنند افرادی هستند که می‌خواهند در ارتباطات خود با دنیای پیرامون موفق‌تر بوده و اطلاعات لازم را از آن بگیرند، مخصوصا در فضای کنونی که ارتباطات و مجاری ارتباطی از طریق فضای مجازی، نسبت به گذشته بیشتر شده و روز به روز نیز در حال افزایش است. طبعا ارتباطات حضوری نیز ادامه پیدا خواهد کرد و قطعا در شرایط بعد از کرونا، مراودات بین‌المللی هم برای تحصیل و هم برای انجام فعالیت‌های خاص کاری و اجرایی افزایش می‌یابد؛ پس همۀ ما نیازمند این هستیم که ارتباطات‌مان را با آگاهی از مولفه‌های زبان‌های مختلف تکمیل نماییم.

 مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: ما باید برای ایجاد ارتباط و آگاه ساختن دنیا از اکتشافات و توانمندی هایمان و همچنین آگاه شدن از توانمندی‌های آن‌ها تلاش کنیم، زیرا در یک مجموعۀ انسانی با یکدیگر زندگی می‌کنیم و باید تعاملات مناسبی را تدارک ببینم، این مهم نیازمند این است که هر کس با توجه به استعدادهای خود زبان‌های مناسبی را فرا گرفته و تقویت نماید.مدیر عامل کانون پرورش فکری 2

علی اکبرزاده ادامه داد: خوشبختانه در کانون زبان ایران در زمینۀ تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی اقدامات خوبی انجام شده است و این نوید را به ما می‌دهد که در آینده‌ای نه چندان دور به یک مرجع علمی آموزش زبان‌های خارجی تبدیل می‌شویم، البته این مهم، یک شرط بسیار ضروری و اساسی نیز دارد و آن نیروی انسانی مورد نیاز یک مرکز آموزشی و علمی است. شاخص یک نیروی انسانی کارآمد این است که به استاندارهای مورد قبول، شاخص‌های مورد تایید و در تراز یک مرجع علمی و آموزشی مجهز شود. برای این منظور نیازمند آموزشی کامل و کافی از لحاظ تخصص زبان و همچنین روش‌‌ها و متدهای آموزشی روز است.

وی خاطر نشان کرد: ما باید آموزش ببینیم، خوب آموزش ببینیم و خوب تربیت شویم تا بتوانیم خوب آموزش داده و خوب تربیت کنیم. یکی از مهمترین اقداماتی که کانون زبان ایران در حال انجام آن است تربیت نیروی انسانی حرفه‌ای است که شامل نیروهای قبلی این مجموعه از طریق بازآموزی و نیروهای جدیدی که می‌خواهند وارد این مجموعه شوند، است. ما باید به نیروهای انسانی خود ببالیم، ما نباید تنها به فکر آموزش و تربیت زبان آموزان باشیم بلکه باید به فکر تربیت مدرسان کارآمد، مفید و اثرگذار نه تنها برای مجموعۀ خودمان بلکه برای جامعه انسانی باشیم، این مهم، رسالت کانون زبان ایران است.

ایشان افزود: این توانمندی در کانون زبان وجود دارد که با توجه به قدرت و تعاملاتی که دارد می‌تواند سایر موسسات آموزش زبان را نیز پشتیبانی کند. ما در کانون زبان ایران با کمک همۀ مدرسان عزیز و دوستانی که طی گذراندن دوره با آموزش‌هایی که خواهند دید به این مجموعه اضافه می‌شوند به این قلۀ مهم می‌رسیم.

وی در بخش پایانی سخنانش ضمن قدردانی از تلاش‌های امیر محمدنژاد، معاون آموزشی پیشین و خیر مقدم به بهجت تربتی‌نژاد، سرپرست معاونت آموزشی کانون زبان از ایشان خواست برنامه‌هایی موثر و مفید در خصوص آموزش و نظارت ارائه دهند.
۱۲ آبان ۱۴۰۰ ۰۹:۱۲
تعداد بازدید : ۸۸۹
آوینا کوثری
۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0

درخواست شماره حساب کانون برای واریز تعیین سطح کانون

راحیل جوهریان
۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0

شماره حساب برای تعیین سطح


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...