پنل کانون زبان ایران در هجدهمین کنفرانس بین‌المللی تلسی برگزار شد

پنل کانون زبان ایران در هجدهمین کنفرانس بین‌المللی تلسی برگزار شد
دکتر غلامرضا کیانی، رییس کانون زبان ایران در پنل این مجموعۀ آموزشی که در هجدهمین کنفرانس بین‌المللی تلسی برگزار شد به معرفی و شرح اقدامات اخیر کانون زبان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، وی با اشاره به نشست هم‌اندیشی دانشگاهیان و کانون زبان که چندی پیش برگزار شد، نتیجه حاصل از این همایش در کارگروه‌های متعدد را، معرفی بیش از 200 عنوان پژوهشی عنوان کرد که به گروه‌های زبان‌های خارجه، علوم انسانی، منابع انسانی، امور مالی، روابط عمومی و دیگر بخش‌های دانشگاه‌های کشور ارسال شده است.

ایشان ادامه داد: تلاش ما این خواهد بود که مسائل آموزش زبان در کشور از دل تحقیق‌های عمیقی که در دپارتمان‌های زبان و دپارتمان‌هایی همچون صنایع، منابع انسانی، مدیرات و ... دانشگاه ها انجام می‌شود، حل شود. 

کیانی با اشاره به شعار ایران برای کانون، کانون برای ایران گفت: به جهت اهمیت این شعار است که ارزیابی و شاخص‌بندی خود را در اولویت قرار داده‌ایم.

پنل کانون زبان در تلسی 2

وی ادامه داد: این مجموعۀ آموزشی، کانون زبانِ ایران است، هیچ ایرانی به خاطر فرزندان این سرزمین نباید از خدماتی که می‌تواند و باید به کانون زبان ایران بدهد تا این گلستان روز به روز تقویت شود، خودداری کند. به همین منظور دست نیاز و همکاری خود را بار دیگر به سوی همه سیاستگذاران، دانشگاهیان، مدیران ارشد، وزرا و اعضای شورای آموزش و پرورش، شورای انقلاب فرهنگی و همۀ عزیزانی که دل درد گرو این سرزمین دارند دراز می‌کنیم و می‌گوییم اگر قرار است کانون زبان ایران، به معنای واقعی کلمه کانون و به معنای گرما، هم‌افزایی و هم‌خواهی باشد، باید همه با هم باشیم و دست نیاز دراز کنیم به سمت محققان، پژوهشگران و همه افرادی که در اقصی نقاط این کشور می‌توانند صدای ما باشند.

کیانی در خصوص اهمیت منابع انسانی عنوان کرد: ما از مدرس به عنوان "عامل تغییر" نام می‌بریم و بنده افتخار دارم که از سال 72 مدرس کانون زبان ایران بوده‌ام، ما با تمام وجود متوجه انرژی که مدرسان برای تدریس می‌گذارند هستیم و این انرژی را درک می‌کنیم و برای ارتقا شرایط معیشتی و منزلتی این عزیزان قطعا برنامه داریم.

رییس کانون زبان در راستای هدف‌گذاری‌های آتی این مجموعۀ آموزشی به آمادگی برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی آموزش زبان خارجه در جهان اسلام، کارگروه‌های بررسی محتوای آموزشی کانون زبان، بررسی و تالیف معماری کلان درسی و ... اشاره کرد.

وی هدف از معماری کلان درسی را طراحی نقشه راهی عنوان کرد که تمام تصمیم‌گیری‌های مهم کانون اعم از تالیف محتوا، آزمون‌سازی، روش تدریس، نقش مدرس و زبان‌آموز و ... را در بر می‌گیرد.

پنل کانون زبان در تلسی3

کیانی در ادامه به راه‌اندازی ساختار نظارت و ارزیابی در کانون زبان اشاره کرد که به منظور تضمین کیفیت کانون در سراسر کشور اجرا می‌شود.

برگزاری آزمون‌های میان ترم در راستای اعتبار بخشی آزمون و همچنین ارزیابی مدرسان به منظور ارتقاء شرایط آموزشی از دیگر اقداماتی بود که رییس کانون زبان به آن ها اشاره کرد.

کیانی در بخش پایانی سخنانش به افتتاح سامانه پژوهشیresearch.ili.ir  اشاره و هدف از راه‌اندازی این سامانه را برقراری پل ارتباطی میان کانون و دانشگاه عنوان کرد و افزود: محققان، اساتید دانشگاه و دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا می‌توانند برای انجام پژوهش‌ها و دریافت داده‌های پژوهشی به این سامانه مراجعه کنند.

گفتنی است، در پنل کانون زبان ایران در کنفرانس بین‌المللی تلسی که در روز چهارشنبه 17 آذرماه برگزار شد، رضا لیاقی، معاون آموزشی، دکتر بهجت تربتی نژاد، معاون آموزشی، دکتر محمودرضا عبدالهی، مدیر پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و دکتر محمدرضا سهرابی، سرپرست نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت این مجموعۀ آموزشی حضور داشتند.

پنل کانون زبان در تلسی 4

۲۱ آذر ۱۴۰۰ ۰۹:۰۹
تعداد بازدید : ۹۱۸
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...