آزمون چلی برای نخستین بار در کانون زبان ایران برگزار شد

آزمون چلی برای نخستین بار در کانون زبان ایران برگزار شد
دکتر بهجت تربتی‌نژاد، معاون آموزشی کانون زبان ایران از روند برگزاری آزمون چلی زبان ایتالیایی که برای نخستین بار در کانون زبان ایران برگزار شد، بازدید کرد.
 به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، دکتر یاسر زنگنه، مدیر آموزش و مهدی شرافتی نژاد، مدیر بخش آموزش‌های ویژه کانون زبان ایران نیز در این بازدید معاون آموزشی را همراهی کردند.

دکتر آنتونیا شرکا، مسئول دپارتمان ایتالیایی این مجموعۀ آموزشی در خصوص اهمیت این آزمون گفت:  آزمون چلی CELI یکی از سه آزمون بین‌المللی تعیین سطح زبان ایتالیایی و معتبرترین آن‌هاست.

مسئول دپارتمان ایتالیایی کانون زبان دربارۀ دورۀ بعدی آزمون چلی گفت: دورۀ بعدی این آزمون در پاییز (احتمالا اول آذر ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد. افرادی که در آزمون ۳۱ خرداد موفق به قبولی در بخش کتبی آزمون شده و فقط از بخش شفاهی (گفتاری) نمره کافی نیاورده‌اند، می‌توانند فقط در بخش شفاهی ثبت‌نام کنند و آزمون بدهند، این فرصتی است که آزمون چلی در اختیار متقاضیان خود قرار می‌دهد.

وی افزود: آزمون چلی فقط در شهر تهران برگزار می‌شود و بنابراین علاقه‌مندان ساکن شهرهای دیگر برای شرکت در آزمون باید به تهران بیایند؛ اما با توجه به گستردگی کانون زبان در سرتاسر ایران در نظر داریم در آینده امکان برگزاری این آزمون در شهرهای بزرگ دیگر را نیز فراهم کنیم.

شرکا در خصوص دوره‌هایی که بخش ایتالیایی برای آمادگی آزمون چلی برگزار می‌کند گفت: برای آزمون ۳۱ خرداد یک کارگاه‌ آمادگی آزمون و یک کارگاه شبیه‌سازی آزمون برگزار کردیم و در نظر داریم در آینده نزدیک در قالب کلاس‌های آموزشی ادامه دهیم.

ایشان ادامه داد: نتایج آزمون حداکثر ظرف ۳ ماه پس از برگزاری آزمون (یعنی نهایتا تا پایان تابستان) از طریق سایت رسمی دانشگاه زبان‌های خارجی پروجا، مرکز ارزیابی و صدور گواهی‌های  زبان (CVCL)، در ایتالیا اعلام خواهد شد.

آزمون چلی

آزمون چلی

آزمون چلی

 

۱ تیر ۱۴۰۱ ۱۳:۲۵
تعداد بازدید : ۱,۶۰۹
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...