اختتامیه دورۀ جذب و تربیت مدرس حرفه‌ای کانون زبان ایران برگزار شد

اختتامیه دورۀ جذب و تربیت مدرس حرفه‌ای کانون زبان ایران برگزار شد
اختتامیه دورۀ جذب و تربیت مدرس حرفه‌ای کانون زبان ایران به میزبانی استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، این مراسم در استان فارس با حضور دکتر بهجت تربتی‌نژاد، معاون آموزشی، دکتر محمدرضا سهرابی، مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری استان و دکتر جلال رحیمیان، سرپرست کانون زبان استان فارس برگزار شد.

دکتر غلامرضا کیانی، رییس کانون زبان ایران در معیت مدیران ستادی به صورت مجازی در این جلسه شرکت کرد و از همۀ افرادی که در فرآیند جذب و تربیت مدرس تلاش کردند قدردانی کرد.

اختتامیه جذب مدرس

وی از مدرسان جدید خواست از تجربیات زیستۀ مدرسان با سابقه کانون زبان استفاده کنند و به مسائلی که می‌تواند جای تامل و تفکر داشته باشد بپردازند.

نحوۀ تخصیص کلاس‌های حضوری و آنلاین به مدرسان از دیگر موضوعاتی بود که رییس کانون زبان به آن‌ها پرداخت.

اختتامیه جذب مدرس

کیانی در خصوص آغاز ترم تابستان گفت: خدارا شاکر هستم که به همت شما عزیزان با آماری چشمگیر وارد ترم جدید خواهیم شد، اما این همت شما زمانی می‌تواند رخ بنمایاند که در کف کلاس هم به کیفیت بالا و در خور شان کانون زبان ایران تبدیل شود. ما همه اعضا یک خانواده هستیم و آن چه در نهایت باید اتفاق بیفتد کف کلاس است، همۀ ما در خدمت یادگیری هستیم که باید در کلاس اتفاق بیفتد. امید دارم همچنان که به سمت کمیت پیش می‌رویم در کیفیت نیز پیش رو باشیم.

 وی با تاکید بر تعامل میان مدرسان جدید و مدرسان قدیمی گفت: امیدوارم با این خون تازه‌ای که به یمن حضور شما مدرسان جدید و جوان بر بدنۀ آموزشی کانون زبان وارد می‌شود و با تعامل میان هر دو نسل، بتوانیم روز به روز بر کیفیت کانون زبان ایران بیفزاییم.

دکتر رحیمیان در بخشی از این مراسم عنوان کرد: دوره جذب و تربیت مدرس به ما نشان داد که برای کانون زبان ایران، رعایت استاندارها بسیار مهم است و این مجموعۀ آموزشی قدیمی به هر قیمتی حاضر به جذب مدرس نیست. نظم، کلاس‌های پربار، کارشناسان بسیار توانمند که بار بسیار سنگینی را بر دوش دارند از ویژگی‌های این مجموعه است.

در ادامه مدیر کل کانون پرورش فکری افزود: کانون زبان ایران با قدمتی نزدیک به یک قرن جز موسسات و نهادهای شناخته شده در کشور ما است و همه به گونه‌ای با آن انس و الفت دارند. کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان مفتخر است که سال‌های طولانی با این مجموعه همکاری دارد و این دو با تعاملاتی که با یکدیگر دارند در خدمت کودکان و نوجوانان و مردم خوب ایران اسلامی هستند.

وی افزود: من از بدو حضورم در کانون پرورش فکری معتقد بودم که هیچ تفاوتی میان کانون زبان و کانون پرورش فکری وجود ندارد و لازم است تا تمام امکانات کانون پرورش در اختیار کانون زبان قرار بگیرد. تلاش ما بر این است تا با تعامل و هم‌افزایی که با هم داریم در خدمت مردم ایران زمین باشیم.

اختتامیه جذب مدرس

دکتر محمد یوسف نیری، استاد زبان و ادبیات دانشگاه شیراز، کانون زبان ایران را موفق‌ترین موسسه آموزشی در کشور معرفی کرد و سپس در خصوص روح زبان، کارکردها، ملکوت و نقش‌آفرینی زبان در حیات بشری، عرفان زبان، ارتباطات زبان، جایگاه زبان در عالم هستی و ... نکاتی را مطرح کرد.

وی ضمن تمجید از نظم موجود در کانون زبان گفت: کانون زبان ایران موسسه‌ای بسیار موفق در امر زبان‌آموزی است و اساتید بسیار شایسته و توانمند‌ و مدیران بسیار دلسوز و آگاهی در آن حضور دارند.

نیری در بخش پایانی سخنانش ابراز امیدواری کرد کانون زبان ایران روز به روز موفق‌تر از گذشته و پربارتر به خدمات خود ادامه دهد.

در ادامه دکتر تربتی‌نژاد از همۀ بخش‌ها و افرادی که در فرصتی کوتاه توانستند به نحوی شایسته دورۀ جذب و تربیت مدرس را برگزار کنند قدردانی کرد.

اختتامیه جذب

وی استان فارس را از لحاظ ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، سرمایه‌های اجتماعی و ... استانی سرآمد دانست و گفت: تمام آن‌چه گفته شد باعث شده تا انتظار ما از استان فارس فراتر از سایر استان‌ها باشد و لازم است تا با شناسایی این ظرفیت‌ها به برنامه‌ریزی هدف‌های پیش رو بپردازیم.

تربتی نژاد با اشاره به اخذ مجوز برگزاری آزمون بین‌المللی غیرانگلیسی بود ابراز امیدواری کرد برگزاری این آزمون با تکیه بر مجوزهای کسب شده با قوتی بیش از پیش صورت گیرد.

جذب مدرس در دوران کرونا و شرایط خاص تدریس در این دوره از دیگر موضوعاتی بود که معاون آموزشی کانون زبان ایران به آن‌ها پرداخت و گفت: در حال حاضر هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ نیاز مخاطب لازم است که به سمت آموزش حضوری و غیرحضوری برویم. نظر سنجی‌های صورت گرفته به ما این پیام را دادند که مخاطبان ما در هر گروه سنی سلایق و نیازهای متفاوت دارند و ما براساس بررسی این نظرسنجی‌ها تصمیم گرفتیم که چند درصد کلاس حضوری و چند درصد کلاس آنلاین در شهرهای برخوردار، نیمه برخوردار و کم برخوردار داشته باشیم.

اختتامیه جذب

ایشان افزود: در نظرسنجی‌ها کیفیت کلاس‌ها، محصولات آموزشی و کمک آموزشی، مدرسان، برنامۀ آموزشی و .... را سنجیدیم و خوشبختانه نتایج رضایتمندی بالا از سوی مخاطبان را در این بخش ها به ما نشان داد.

تربتی نژاد در بخش پایانی سخنانش گزارشی در خصوص روند برگزاری این دوره از جذب و تربیت مدرس ارائه کرد.

گفتنی است، در بخش‌هایی از این برنامه برخی از مدیران استانی در خصوص روند برگزاری دوره در استان مربوطه توضیحاتی را ارائه کردند و همچنین از دست اندرکاران برگزاری این دوره قدردانی شد.

اختتامیه جذب مدرس

اختتامیه جذب مدرس

اختتامیه جذب مدرس

۷ تیر ۱۴۰۱ ۱۰:۰۴
تعداد بازدید : ۲,۵۶۹
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...