مصاحبه اختصاصی خبرگزاری شبستان با رییس کانون زبان ایران

مصاحبه اختصاصی خبرگزاری شبستان با رییس کانون زبان ایران
همزمان با هفته ملی کودک و برپایی غرفه کانون زبان ایران در این نمایشگاه، خبرگزاری شبستان گفتگویی اختصاصی با دکتر غلامرضا کیانی، رییس کانون زبان ایران انجام داد که در ادامه می خوانید:
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون زبان ایران و به نقل از خبرگزاری شبستان، هفته ملی کودک امسال با شعار «حال خوش کودکی ، رنگ خوش زندگی» از 16 تا 22 مهر با برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و دینی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران و دیگر  مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.  

چه برنامه های فرهنگی به مناسبت هفته ملی کودک برای زبان آموزان تدارک دیدید؟

به مناسبت هفته کودک برای کل کشور به ویژه در سطح تهران در طول هفته، نمایشگاه و غرفه داریم. در این غرفه بازی های آموزشی زبان و مسابقاتی را برگزار می کنیم. برگزاری چهار مسابقه را در نظر گرفتیم که زبان آموزان ما به نوبت در آن شرکت می کنند. اجرای سرود به زبان های مختلف را نیز در این هفته با همکاری زبان آموزان مراکز زبان کانون زبان ایران خواهیم داشت.

آیا نمایش فیلم یا اجرای تئاتر برای این هفته در نظر گرفته اید؟

بله نمایش عروسکی با عنوان جمال را به زبان انگلیسی برگزار می کنیم. در کل مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در کل نمایشگاه های مان تعیین سطح رایگان برای کودکان و نوجوانان داریم.

تخفیفی در هفته ملی کودک برای زبان آموزان در نظر گرفته اید؟

در طول این هفته به زبان آموزانی که ثبت نام قطعی کنند، 20 درصد تخفیف با مصوبه ای که هیئت مدیره داده است، می دهیم. در تهران حضور مدارس را خواهیم داشت، حدود هزار مدرسه را در طول هفته دعوت کرده ایم که تعدادی از آنها همراه دانش آموزان شان حضور پیدا کنند.

این تخفیف برای همه زبان های خارجی کانون زبان ایران است؟

بله. کودکان و نوجوانان علاقمند به فراگیری زبان‌های خارجی اعم از انگلیسی، عربی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، روسی، چینی، ایتالیایی و ترکی استانبولی می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع کانون زبان ایران ثبت‌نام کنند . این عزیزان برای بهره‌مندی از تخفیف 20 درصدی  تا پایان هفته کودک فرصت دارند.

آیا برپایی نمایشگاه کتاب جزو برنامه های کانون زبان در هفته کودک هست؟

نمایشگاه کتاب های بومی کانون زبان ایران را در طول هفته کودک در تهران داریم. با مراکز برون کانونی که طرف حساب مان هستند و در حال حاضر 60 مرکز ما برون کانونی هست با آنها نشست هایی را ترتیب خواهیم داد. تعدادی مسابقه قبلا برگزار کردیم که اعلام نتایج و تقدیر از برگزیدگان آن در نمایشگاه های ما به مناسبت هفته ملی کودک انجام می شود. به عنوان مثال مسابقه نقاشی اربعین را داشتیم که برگزیدگان آن در این هفته معرفی و تقدیر خواهند شد.

چه برنامه هایی برای خانواد های زبان آموزان به مناسبت هفته ملی کودک در نظر گرفته اید؟

ما در این هفته نشست های موثر و متعددی با والدین و زبان آموزان خواهیم داشت. همچنین در تلاش هستیم که نشست های تخصصی با اصحاب این رشته، سیاستگزاران و مدیران مرتبط داشته باشیم و برنامه های دیگر که به تناسب شرایط هر شهر و شهرستان با خلاقیت هایی که مدیران کانون زبان استان ها به همراه مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می دهند را خواهیم داشت.

و حرف آخر؟

امیدوارم رسانه ها هفته ملی کودک را خیلی خیلی جدی بگیرند و در این شرایط سخت با شعار این هفته یعنی «حال خوش کودکی ، رنگ خوش زندگی» حال خوش و خوبی برای کودکان رقم بزنیم و بتوانیم برنامه های خوب و متنوعی برای آنها اجرا کنیم
۱۸ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۵۹
تعداد بازدید : ۱,۱۳۱
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...