مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

کانون زبان همیشه، ارزشمندی خود را به اثبات رسانده است

کانون زبان همیشه، ارزشمندی خود را به اثبات رسانده است
همزمان با هفته ملی کودک و برپایی نمایشگاه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری، روابط عمومی کانون زبان، گفتگویی اختصاصی با ابوالقاسم سلیمانی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش انجام داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون زبان ایران، ابوالقاسم سلیمانی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در حاشیه نمایشگاه هفته ملی کودک،‍ پاسخگوی پرسش‌های روابط عمومی کانون زبان ایران بود. در ادامه متن این مصاحبه را می‌خوانید:

هدف از برگزاری نمایشگاه چیست؟
همان طور که مستحضرید، ما معمولا «هفته ملی کودک»  و ایامی را که در تناسب با نام کودک است بنا را بر آن داریم که امورتربیتی کودک و مسائل مربوط به کودک و نوجوان را برجسته‌سازی کنیم. البته همان طور که همه می‌دانیم، توجه کردن به کودک در طول سال بسیار حائز اهمیت است و همه ما باید به این مطلب توجه ویژه داشته باشیم. برگزاری نمایشگاه معمولا با این هدف هست که یک انسجام بیشتری در این مورد اتفاق بیفتد و توان همه دستگاه‌ها برای یک فعالیت مشترک در بخش کودک و نوجوان مورد توجه قرار می‌دهیم.
چندمین نمایشگاه هفته ملی کودک است؟
تقریبا از سال ۱۳۸۲ فعالیت‌های مرتبط با هفته ملی کودک آغاز شده است (البته شکل و شمائلی که الآن در هفته ملی کودک وجود دارد، متفاوت با سال‌های گذشته است). یادم هست که زمانی، همه استان‌ها این فرصت را داشتند که در هفته ملی کودک، فعالیت‌های خود را معرفی کنند، یعنی تقریبا بیست سال هست که هفته ملی کودک را برگزار می‌کنیم و این اتفاق مبارکی است.
چه سازمان‌ها و نهادهایی در نمایشگاه حضور دارند؟
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متولی برگزاری هفته ملی کودک است و این در شورای فرهنگ عمومی و شورای انقلاب فرهنگی تصویب شده است و همه ساله در ۱۶ مهرماه (روز جهانی کودک) با مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همه سازمان‌ها و نهادها در هماهنگی با کانون، هفته ملی کودک را گرامی می‌دارند. البته کانون هم همه ساله با همراهی و مشارکت آن عزیزان، فعالیت خودش را آغاز می‌کند. ما در انتخاب شعار (که امسال، «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» هست) با همه دوستان و عزیزان مشارکت‌کننده و شورای سیاست‌گذاری ایام هفته ملی کودک، مشورت می‌کنیم و حاصل روزشمار هم دقیقا به همین شکل است. و همین جا لازم است از همه ارگان‌هایی که با موضوع کودک و نوجوان، فعالیت‌های ارزشمندی را به همه خانواده‌ها تقدیم می‌کنند تشکر نمایم.
در این نمایشگاه چه امکانات یا تخفیفاتی به مخاطبان تعلق گرفته است؟
ما در بخش فروش و اشتراک (بازرگانی کانون پرورش) با ۲۰ درصد تخفیف، همه محصولات را تقدیم می‌کنیم (هم به صورت حضوری و هم از طریق سامانه «دیجی‌کانون»). جا دارد که تشکر کنم از کانون زبان ایران که همیشه اعتقاد داشتم که مجموعه ارزشمندی است. ما در غرفه کانون زبان ایران، ضمن این که تعیین سطح رایگان انجام می‌دهیم، خوشبختانه با مدیریت خوب جناب آقای دکتر کیانی، زبان‌آموزان جدید را با ۲۰درصد تخفیف ثبت نام می‌کنیم.
درباره عملکرد کانون زبان در نمایشگاه چه نظری دارید؟
کانون زبان یک مجموعه ارزشمند و بی‌نظیر در آموزش زبان‌های انگلیسی و غیرانگلیسی در ایران عزیز اسلامی است. همه ما از ارزشمند بودن کانون زبان مطلع هستیم. شما ملاحظه بفرمایید که در یک فرایند سه ماهه، همه اتفاقات لازم برای سطح زبانی زبان‌آموز شکل می‌گیرد (به ویژه در شرایط کرونا که همه مجموعه‌ها تحت تاثیر بودند). جا دارد اینجا تشکر کنم از کانون زبان به دلیل فعالیت‌های خوبی که در این ایام داشت. کانون پرورش و کانون زبان، همزمان و دوشادوش هم فعالیت‌هایشان را در کنار هم انجام می‌دهند و کانون زبان همیشه، ارزشمندی خود را به اثبات رسانده است و همدلی این دو مجموعه، همواره فضای مناسبی را در اختیارشان قرار داده است.
کلام آخر
توجه به تعلیم و تربیت و رفتار کودکان، نیازمند یک برنامه‌ریزی و تعقل و تدبیر بسیار آگاهانه است. نهاد خانواده اولین ارگان و سیستم تربیتی یک فرزند هست و نهادهایی مانند مدرسه و دانشگاه، درواقع تکمیل‌کننده رفتارهای خوبی هستند که فرزندان، از خانواده‌هایشان آموخته‌اند. به همین جهت، همه ما در همه ایام باید توجه ویژه داشته باشیم به کودک و نوجوان و سرمایه‌گذاری خوبی برای آینده کودکان داشته باشیم. امیدوارم که تمام فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون زبان و دیگر دستگاه‌های فرهنگی کشور، به ایجاد آینده‌ای خیلی خوب برای کودکان و نوجوانان بیانجامد. ما در مجموعه کانون اعتقاد داریم که کودکان و نوجوانان، ولی نعمتان ما هستند و همه روزهای سال به نام کودک هست. درنهایت از مجموعه کانون زبان که فعالیت‌های متفاوتی را انجام دادند تشکر می‌کنم و ما هم در کانون پرورش، به شایستگی این همراهی را ایجاد کردیم و امیدواریم دوستان ما در کانون زبان، از شرایط نمایشگاه رضایت داشته باشند. به امید آینده‌ای بهتر برای هر دو مجموعه و اتفاقات شایسته و ارزشمند برای کشور عزیزم ایران اسلامی و کودکان و نوجوانی که آینده کشور را بیمه خواهند کرد.

۲۲ مهر ۱۴۰۱ ۱۰:۱۵
تعداد بازدید : ۲,۸۱۲
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...