مصاحبه با دیبا همّتی

فارغ التحصیل کانون زبان ایران با دوازده سال سن

فارغ التحصیل کانون زبان ایران با دوازده سال سن
دیبا همّتی، زبان‌آموز مرکز آموزشی گلبرگ در استان تهران، موفق شد در ترم تابستان ۱۳۹۸ و در سن ۱۲ سالگی، سطح Ad3 را با موفقیت پشت سر بگذارد.

هر سال تعداد زیادی از زبان‌آموزان در مقطع Advanced بخش بزرگسالان آموزش زبان انگلیسی فارغ التحصیل می‌شوند؛ ولی افراد معدودی هستند که در سنین پایین موفق به فارغ التحصیلی در کانون زبان ایران خواهند شد. دیبا همّتی، زبان‌آموز مرکز آموزشی گلبرگ (خواهران) یکی از آن‌ها است که موفق شده سطح Ad3 را در سن ۱۲ سالگی به پایان برساند. روابط عمومی و امور بین الملل کانون زبان ایران تصمیم گرفت تا در مصاحبه‌ای با این زبان‌آموز نخبه و سرآمد گفتگویی داشته باشد.

سلام سرکار خانم همتی لطفا خودتان را معرفی بفرمایید.
من دیبا همتی هستم دانش‌آموز کلاس یازدهم، متولد خردادماه ۱۳۸۶. از سال ۱۳۹۱ هم‌زمان با شروع کلاس اول برنامه زبان‌آموزی را آغاز کردم و در سال تابستان ۱۳۹۸ آن را به اتمام رسانیدم.
چه راه و روشی را پی گرفتید که موفق به فارغ‌التحصیلی رود هنگام شدید؟
در ابتدا علاقه‌ای که به یادگیری زبان انگلیسی داشتم باعث شد که اقدام به ثبت‌نام کنم و پس از آن تشویق‌های والدینم باعث شد که علاقه‌ام دوچندان شود و در نتیجه تلاش بیشتری جهت اتمام دوره کانون زبان داشته باشم.
در مسیر یادگیری به جز کانون زبان از برنامه‌های دیگری استفاده کردید؟
در خصوص کلاس درس فقط از کلاس‌های کانون زبان ایران استفاده کردم؛ اما در کنار آن از کتاب‌های داستان کوتاه انگلیسی استفاده می‌کردم. همچنین گوش‌دادن به آهنگ‌ها به زبان انگلیسی، تماشای فیلم‌ها و سریال‌های زبان‌اصلی و مکالمه روزمره داخل منزل با خانواده نیز به یادگیری زبان من بسیار کمک کرد.
تا کنون پیش‌آمده در این مسیر ناامید شوید؟
خیر، بعضی مواقعی که در یادگیری مطالب جدید با سختی‌ها و مشکلاتی روبه‌رو می‌شدم با مراجعه به منابع دیگران، آن‌ها را برطرف می‌کردم. اما درکل، خوشبختانه در مسیر یادگیری زبان و زندگی ناامید نشدم و امید دارم که به همین‌گونه مسیر را ادامه دهم
آیا فارغ‌التحصیل شما پایان کار شما در کانون زبان است؟
خیر، به نظر من دانش‌آموخته شدن ابتدای راه است و نباید از فضای زبان و فرایند زبان‌آموزی فاصله گرفت. هر زبان جدید پنجره‌ای به‌سوی یک‌دنیای جدید است؛ بنابراین زبان‌آموزی انتهایی نخواهد داشت.
نظرتان در مورد کلاس‌های آنلاین چیست و تفاوتش با کلاس‌های حضوری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
همه‌گیری کرونا باعث ایجاد سبک جدید آموزش در جامعه شد که نمونه‌اش یادگیری زبان به‌صورت آنلاین بود و این شیوه از کنسل‌شدن کلاس‌ها در آن مقطع جلوگیری کرد. به‌علاوه کلاس‌های آنلاین باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها گردید. باتوجه‌به تجربه‌ای که در دو نوع کلاس داشتم، هر دو مفید هستند تفاوت چندانی در بحث آموزش ندارند.
چه توصیه‌ای برای زبان‌آموزان کانون زبان ایران دارید؟
به زبان‌آموزان توصیه می‌کنم که هیچگاه یادگیری زبان را رها نکنند و حتماً تا پایان را پیش بروند. همچنین از یادگیری زبان دوم و سوم و چندم غافل نشوند و پس از شروع تا انتها با کانون زبان حرکت کنند.
با آرزوی موفقیت برای تمام زبان‌آموزان کانون زبان ایران

۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۰۲
تعداد بازدید : ۶,۹۴۵
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...