رونمایی از دو سامانه‌ی جدید الکترونیکی کانون زبان ایران

رونمایی از دو سامانه‌ی جدید الکترونیکی کانون زبان ایران

به گزارش روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل کانون زبان ایران، با حضور غلامرضا کیانی، رئیس کانون زبان ایران، عباسی‌نژاد، مدیرکل دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری، مریم حقی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونین و مدیران ستادی کانون زبان ایران، از سامانه الکترونیکی آزمون‌ساز و بانک سؤال و سامانه پژوهشی کانون زبان ایران رونمایی شد.

رونمایی 1
رئیس کانون زبان ایران با اشاره به اینکه تا این لحظه در حدود دویست عنوان پژوهش کاربردی در سامانه پژوهشی کانون زبان ثبت شده است گفت: این سامانه حلقه رابط پژوهش‌های کاربردی بین دو نهاد اثرگذار کانون زبان ایران و دانشگاه است و این خدمات جدید کانون زبان، دستیار و همراه متخصصان و پژوهشگران است تا از مرحله انتخاب موضوع تا چاپ مقاله، ساماندهی امور را بر عهده گیرد.
وی اضافه کرد، اهداف سامانه پژوهشی عبارت است از ایجاد ارتباط و همبستگی میان‌بخشی کانون زبان ایران و دانشگاه، ارائه خدمات پژوهشی به دانشجویان و پژوهشگران حوزه آموزش زبان، خلق بستر برای دسترسی همگانی به داده و اطلاعات در پژوهش‌های مرتبط، هدفمندکردن حل مسائل و کاربست نتایج تحقیقات در حوزه‌های علمی و آموزشی.
در بخش دیگری از مراسم، سامانه آزمون‌ساز و بانک سؤالات کانون زبان ایران رونمایی شد.

رونمایی 3
محمود رحیمی، مدیر فناوری اطلاعات کانون زبان ایران، با اشاره به اینکه در هر سال، چهار دوره آزمون میان‌ترم و چهار دوره آزمون پایان‌ترم برگزار می‌شود و در حدود پنجاه‌هزار سؤال تولید می‌شود، گفت: پس از اجرای آزمون، تحلیل سؤالات در بانک سؤال انجام می‌شود و سؤالاتی که از ضریب دشواری، ضریب تمیز و ضریب تعیین مناسبی برخوردار باشند و شاخص‌های پایایی و روایی آزمون را در حد متعارف داشته باشند، در بانک سؤال قرار می‌گیرند.

رونمایی 2
همچنین رئیس کانون زبان ایران گفت: این سامانه هوشمند در آینده‌ای نزدیک به گنجینه‌ای گران‌بها برای کانون زبان ایران تبدیل می‌شود و به‌عنوان مرجعی برای آزمون‌سازی، قابلیت عرضه خدمات به سایر نهادها و مؤسسات متقاضی برگزاری آزمون را دارد.

گفتنی است، این مراسم در عصر شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس ستاد مرکزی کانون زبان ایران و باحضور برخط مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیران استانی کانون زبان ایران برگزار شد. همچنین جناب آقای فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخشی از مراسم با حضار به‌صورت برخط گفتگو کرد.
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۱:۱۲
تعداد بازدید : ۲,۱۴۵
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...