شبکۀ نخبگان کانون زبان ایران، از ایده تا اجرا

شبکۀ نخبگان کانون زبان ایران، از ایده تا اجرا

 

 مدت زمان زیادی از انتشار فراخوان همکاری برای تکمیل «شبکۀ نخبگان کانون زبان ایران» با هدایت معاونت آموزشی و معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کانون زبان نگذشته است اما استقبال خوبی که از این طرح صورت گرفته است نشان از آینده‌ای روشن و موفق برای این اقدام جدید و تاثیرگذار دارد. به همین منظور گفتگویی با دکتر مصطفی میرزایی، معاون آموزشی این مجموعه، انجام داده‌ایم تا با شبکۀ نخبگان بیشتر آشنا شویم.

هدف از راه‌اندازی شبکۀ نخبگان کانون زبان ایران چیست؟
یکی از اهداف مجموعۀ مدیریت جدید کانون زبان ایران توسعۀ سهم بازار خدمات موجود و ایجاد بازار برای خدماتی است که کانون تا به حال در آن‌ها ورودی نداشته است. از جمله این خدمات می‌توان به تربیت نیروی متخصص جهت انجام ترجمۀ همزمان در نشست‌های بین‌المللی اشاره کرد. طراحی و برگزاری آزمون‌های عمومی و تخصصی استاندارد زبان انگلیسی یکی دیگر از این خدمات است. از دیگر بازارهایی که کانون زبان ایران طی دهه‌های گذشته نتوانسته است حضور پررنگی در آن داشته باشد طراحی و برگزاری دوره‌های زبان برای اهداف ویژه (به عنوان مثال، زبان برای مذاکرات تجاری، سیاسی یا فرهنگی، زبان برای گردشگری، نقد ادبی و نقد فیلم) است. ایجاد پیکره‌های زبانی و ارائه داده جهت انجام تحقیقات کاربردی بر مبنای آن از دیگر حوزه‌های مغفول است. بنابراین، هدف از راه‌اندازی شبکۀ نخبگان کانون زبان ایران برنامه‌ریزی و انجام طرح‌های متهورانه در حال شکل‌گیری است.

این شبکه متشکل از چه افرادی خواهد بود؟
مجموعۀ دانش، تجربه و تخصص‌های مذکور در فراخوان تعیین کنندۀ حضور متقاضیان در این شبکه خواهد بود. افرادی که موفق به ورود به این شبکه می‌شوند، قطعا حائز صلاحیت‌های مورد انتظار هستند.

تحلیل و بررسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های افراد چگونه مورد سنجش قرار می‌گیرد؟
کارگروه مشترک معاونت آموزشی و معاونت پژوهش متولی بررسی صلاحیت‌های متقاضیان خواهد بود.
در صورتی که مدرس یا کارمندی دارای مهارت‌هایی علاوه بر آن‌چه در اطلاعیه ذکر شده است می باشد، چگونه می‌تواند در این شبکه عضو شود؟
در فرآیند طراحی فراخوان سعی شد تا جمیع صلاحیت‌ها مورد توجه قرار گیرد اما اگر فردی معتقد است که مشمول صلاحیت‌های مذکور نمی شود می‌تواند با شمارۀ ۸۸۳۲۱۱۲۶-۰۲۱ تماس بگیرد و رزومۀ خود را به دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل ارسال نماید.
چه برنامه‌هایی برای اعضا این شبکه خواهید داشت؟
این عزیزان به عضویت واحدهای تخصصی ذیل کارگروه مشترک معاونت آموزشی و معاونت پژوهش در خواهند آمد و در طرح‌های علمی، آموزشی و پژوهشی مشارکت خواهند داشت. امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور بتوانیم تسهیلات و مشوق‌هایی در خور شان ایشان نیز ارائه کنیم.
ضمن تشکر از معاون آموزشی کانون زبان ایران برای پاسخگویی به این سوالات، بار دیگر یادآور می‌شویم علاقه‌مندان، مدرسان و کارکنان می‌توانند با ورود به این‌جا، اطلاعات خود را جهت عضویت درشبکۀ نخبگان وارد کنند.


۱۵ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۰۴
تعداد بازدید : ۳,۵۲۶
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...