رئیس کانون زبان در سفر به اردبیل تاکید کرد:

تنوع‌ و افزایش درآمدهای کانون زبان از منابعی علاوه بر دریافت شهریه

تنوع‌ و افزایش درآمدهای کانون زبان از منابعی علاوه بر دریافت شهریه
دکتر مهدی ذوالفقاری، رئیس کانون زبان ایران در سفر به استان اردبیل مهم‌ترین اقدام پیش رو در کانون زبان را افزایش سبد درآمدی دانست و اظهار داشت: به دنبال تنوع‌بخشی منابع درآمدی کانون زبان از محل‌هایی علاوه بر دریافت شهریه از زبان‌آموزان هستیم که راه‌اندازی دپارتمان ترجمه و نگاه ویژه به تولید محتوا مثل پادکست‌ها ازجمله این موارد است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون زبان ایران، ذوالفقاری در این سفر ضمن دیدار با ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با مدیر و مسئولان مراکز آموزشی کانون زبان استان و جمعی از مدرسان نیز دیدار و گفت و گو کرد.
در دیداری که در دفتر ملک‌زاده انجام شد، ذوالفقاری عنوان کرد: کانون زبان و کانون پرورش فکری منفصل از هم نیستند و پیشرفتی که حاصل‌شده است، در سایۀ تلاش و همکاری‌های همۀ عوامل و مجموعۀ همکاران بوده است.

اردبیل

رئیس کانون زبان ایران در خصوص نوع قراردادها و وضعیت استخدامی همکاران در کانون زبان گفت: جذب نیرو در کانون زبان تابع تکالیف سازمان اداری و استخدامی کشور که ناظر بر همۀ ارکان دولت است، می‌باشد، اما تمام تلاش ما بر این است که با توجه به این‌که نهادی خودگردان هستیم، نظام پرداخت‌ها را برای کارکنان و مدرسان بهبود ببخشیم. مشکلات موجود درد مشترک همۀ ماست پس برای رفع موانع کوشش خواهیم کرد.

اردبیل وی با اشاره به قدمت فعالیت کانون زبان ایران، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای کسب منافع سازمانی، توافق و امضای قرارداد همکاری با نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی برای انجام امور ترجمۀ مربوط هیئت‌های خارجی در سفر به ایران است.
بهره‌گیری از ظرفیت‌های نرم‌افزارهای کاربردی درگوشی‌های هوشمند جهت آموزش خصوصی برای متقاضیان از دیگر موضوعاتی بود که ذوالفقاری بر آن تاکید نمود.
وی شرایط توزیع منابع انسانی در مراکز کانون زبان در کشور را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: نگاه به مراکز آموزشی کانون زبان اصلاح‌گرایانه است. برخی مراکز کانون زبان زیان ده هستند و توجیهی برای ادامۀ فعالیت ندارند که در صورت ادامۀ این روند برای جلوگیری از انباشت زیان، این مراکز تعطیل خواهند شد.
ذوالفقاری در ادامه ضمن بازدید از مراکز آموزشی کانون زبان استان اردبیل، در گفت و گو با مدرسان از بازبینی محتوای آموزشی خبر داد و اظهار داشت: منابع جدید آموزشی به‌صورت آزمونه در برخی استان‌ها به کار گرفته خواهند شد تا با ارزیابی‌هایی که به عمل خواهد آمد و با رفع کاستی‌ها به ‌صورت سراسری توسط زبان‌آموزان مورد استفاده قرار گیرد، البته برای ارتقای کیفیت سطح این منابع آموزشی آمادۀ دریافت پیشنهادات و انتقادات همکاران و مدرسان محترم هستیم.

اردبیل وی خاطرنشان کرد: در رویکرد جدید کانون زبان و با به‌کارگیری تدابیر جدید، معاونت آموزشی معنا پیداکرده است که در اولین اقدام برای رفع آسیب‌ها، آزمون میان‌ترم حذف‌ شده و محتوای جدید آموزشی، منابع و بانک آزمون‌ها توسعه خواهند یافت.
ذوالفقاری توانمندسازی مدرسان با برگزاری دوره‌های آموزشی را از برنامه‌های ارتقای آنان در کانون زبان دانست و عنوان کرد: مدرسان عزیز با لحاظ امتیاز اين دوره‌ها در پایۀ حقوق، از مزایای مالی بهره‌مند خواهند شد.
در بخش دیگری از این جلسه فرزاد فولادلونژاد، مدیر کانون زبان استان اردبیل ضمن خیر مقدم به رئیس کانون زبان ایران گزارشی از عملکرد جذب و ثبت‌نام ترم تابستان در مراکز آموزشی این استان ارائه داد و در ادامه هریک از مسئولان مراکز، کارکنان، کارشناسان و مدرسان دغدغه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص امورات اداری و آموزشی با رئیس کانون زبان ایران مطرح کردند.

اردبیل گفتنی است، ذوالفقاری در بخش دیگری از این سفر در همایش بزرگ‌داشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی و افتتاح نمایشگاه هنرمندان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با عنوان «آوای نقوش و کتیبه‌ها» و ادای احترام به شهدای جنگ چالدران که با شرکت مقامات کشوری و استانی در بقعۀ تاریخی این عارف بزرگ ایران برگزار شد، شرکت و در حاشیۀ این مراسم با سید حامد عاملی، استاندار اردبیل نیز دیدار و گفتگو کرد.

اردبیل

 

 

 

۲۱ اَمرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۴۰
تعداد بازدید : ۱,۶۵۹
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...