ساماندهی فرآیند توزیع و تخصیص کلاس در ترم پاییز بررسی شد

ساماندهی فرآیند توزیع و تخصیص کلاس در ترم پاییز بررسی شد
در وبیناری با حضور دکتر مهدی ذوالفقاری، رئیس کانون زبان ایران و جمعی از معاونان و مدیران ستادی و استانی این مجموعۀ آموزشی، ساماندهی فرآیند توزیع و تخصیص کلاس در ترم پاییز بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون زبان ایران، ذوالفقاری برگزاری این قبیل نشست‌ها را در راستای تعامل بیشتر بین استان‌ها و ادارۀ مرکزی دانست و گفت: از مدیران استانی انتظار داریم تا موضوعات و دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه را به مسئولان، کارکنان و مدرسان مراکز منتقل نمایند.
وی آموزش آنلاین را از مزیت‌های کانون زبان ایران نسبت به سایر موسسات دانست و ادامه داد: تاکید ما بر آموزش آنلاین به این معنا نیست که به آموزش حضوری توجهی نداشته باشیم بلکه آموزش حضوری باعث رونق فیزیکی مراکز می‌شوند و حس تعلق به زبان‌آموز را در بین کارکنان و مدرسان بیشتر می‌کنند.

1
ذوالفقاری ادامه داد: هدف ما در ترم پاییز، عبور از اهداف تابستان است و آموزش آنلاین فرصتی برای این رکورد جدید است و همۀ کارکنان و مدرسان باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.
ایشان با اشاره به عضویت کانون زبان ایران در کارگروه تدوین و تالیف کتب آموزش و پرورش ادامه داد: جایگاه کانون زبان ایران در منظومۀ آموزشی کشور بسیار ویژه و افق پیش روی ما بسیار بزرگ است، بدون شک در سال آینده ما با کانون زبانی متفاوت با آن چه امروز شاهد آن هستیم روبرو خواهیم بود.

1
ارائۀ تسهیلات به کارکنان و مدرسان در حوزه‌های مختلف، نحوۀ تعریف کلاس حضوری و آنلاین برای مدرسان، برگزاری دوره‌های ضمت خدمت، ایجاد مراکز غیرانگلیسی در استان‌ها، اجرای تفاهم نامه‌های برون کانونی و برگزاری نشست‌های کارشناسی در استان‌ها از دیگر موضوعاتی بود که ذوالفقاری به آن‌ها اشاره کرد.
وی در بخش پایانی سخنانش بار دیگر بر لزوم تصمیم‌گیری در خصوص مراکز آموزشی زیان ده در ترم پاییز تاکید کرد.
در این وبینار دکتر مصطفی میرزایی، معاون آموزشی کانون زبان ایران ضمن تشکر از تلاش‌های مدیران استانی کانون زبان از مدیران استان‌های فارس و مازندران به سبب بهره‌گیری از الگویی مطلوب جهت برنامه‌ریزی و تخصیص کلاس در ترم‌های گذشته قدردانی کرد.
تشکیل شورای برنامه‌ریزی در هر استان، راهکارهای رفع معضل کمبود مدرس در برخی از استان‌ها، ارتقا مقطع به مقطع مدرسان، اشتراک‌گذاری تجربیات موفق در فرآیند ثبت‌نام، نحوۀ انتقال مدرسان معین، عدم برگزاری کلاس‌ها به صورت مختلط به جز در گروه سنی کودکان و تقویم ترمی پاییز از مواردی بود که وی به آن ها پرداخت.

1
میرزایی در بخش پایانی سخنانش گفت: این جلسه برای هماهنگی بیشتر و ایجاد انسجام در بین استان‌ها برگزار شده است و انتظار داریم که با توجه به اهمیت نتایج حاصل از این جلسه، در ترم پاییز شاهد آشفتگی‌های ترم تابستان نباشیم و عدم رضایتمندی را به حداقل برسانیم.
در ادامه حسین افراسیابیان، کارمند امور اداری استان فارس به ارائۀ مدل به کار گرفته شده در این استان در فرآیند مدیریت ثبت‌نام و برنامه‌ریزی کلاس ها پرداخت.

1
سپس معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و مدیران ستادی حاضر در این جلسه در خصوص اهمیت رصد وضعیت ثبت‌نام استانی توسط مدیران استانی، کارکرد بخش‌های مختلف کارتابل مدیران استانی، تعریف استاندارد کلاس‌ها، زمانبندی ثبت‌نام ترم پاییز و اطلاع‌رسانی به موقع به زبان‌آموزان، یکپارچه و استاندارد سازی مدل‌های ثبت‌نام و برنامه‌ریزی کلاسی و تسریع در رسیدن به یک مدل واحد، حساسیت‌های موجود در نحوۀ ثبت‌نام کلاس‌های غیرانگلیسی، هماهنگی با مسئولان دپارتمان‌های غیرانگلیسی در فرآیند ثبت‌نام متقاضیان این بخش، توسعۀ مخاطبان برون کانونی، برگزاری دوره‌های ویژه، تفاهم نامه‌های گروهی و دوره‌های مجازی غیرهمزمان نکاتی را مطرح کردند.

1 1

1

1
در پایان نیز برخی از مدیران استانی به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص موضوعات مطرح شده پرداختند.

1

1

1

1
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ ۱۶:۴۰
تعداد بازدید : ۲,۸۰۴
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...