کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران یک پیکرۀ واحد هستند

کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران یک پیکرۀ واحد هستند
امین کمالوندی، معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشستی با دکتر مهدی ذوالفقاری، رییس کانون زبان ایران و جمعی از معاونان و مدیران ستادی این مجموعه، ضمن ابراز خرسندی از حضور مجدد در خانوادۀ کانون اظهار داشت: نگاه من بر این است که هیچ کدام از اجزا کانون پرورش فکری از یکدیگر جدا نیستند و از همۀ این اجزا با هویتی تحت عنوان «کانون ما» یاد خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون زبان ایران، وی گفت: ما نه تنها یک مجمع الجزایر نیستیم، بلکه یک پیکرۀ واحد هستیم. تقویت کانون زبان ایران، تقویت کانون پرورش فکری و بالعکس است. کانون زبان ایران یکی از اجزا مهم کانون پرورش فکری است که با نگاهی فرهنگی، درآمدزا و آموزش آفرین ایجاد و تاسیس شده است. امیدوارم بتوانیم با همکاری شما عزیزان این جریان را نهادینه و تبدیل به هویتی تحت عنوان «کانون ما» نماییم.

1
کمالوندی با طرح این مسئله که "بَرج کانون ما زیاد است" خاطر نشان کرد: ما نباید سازمان‌مان را به مثابه یک ارگان دولتی بزرگ نماییم بلکه باید به دنبال چابک‌سازی و آمایش نیروی انسانی در آن باشیم. اگر بَرج ما کم شود قطعا خرج ما نیز اصلاح خواهد شد.
وی با تاکید دوباره بر یکی بودن اجزا کانون اظهار داشت: تمام ساختمان‌های بلااستفاده کانون پرورش فکری در استان‌ها باید در اختیار کانون زبان ایران و بالعکس قرار گیرد. مدیران کانون زبان استان‌ها باید ساختمان‌های بلااستفاده کانون پرورش فکری را رصد نموده و با تنظیم تفاهم نامه‌ای این مهم را محقق سازند.

1 کمالوندی گفت: اعتقاد من بر این است که نیاز به بازتعریف روابط و اهداف داریم تا بسیاری از مشکلات پیش رو را با تغییرات آینده از سر راه برداریم.
راه‌اندازی بخش دارالترجمه کانون زبان ایران از پیشنهاداتی بود که معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری به آن اشاره کرد و افزود: با توجه به اعتمادی که نسبت به کانون زبان ایران وجود دارد قطعا راه‌اندازی این بخش با استقبال زیادی مواجه خواهد شد.

1 همچنین در این جلسه ذوالفقاری به ارائۀ گزارشی از برخی اقدامات و دستاوردهای حاصل شده از زمان حضور خود در کانون زبان ایران از قبیل تشکیل کارگروه معاونت آموزشی و معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، تعیین تکلیف وضعیت استخدامی مدیران فاقد حکم رسمی، صدور مجوز جهت راه‌اندازی مرکز جدید در کشور، مذاکره با دانشگاه فرهنگیان جهت انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک، عقد تفاهم‌نامه با بنیاد سعدی، مذاکرات مستمر با مجتمع آموزشی انرژی اتمی، مذاکرات مستمر با دانشگاه‌های کشور، برگزاری نشست‌های مستمر با رایزنان فرهنگی و سفرای ایرانی، مذاکرات مستمر با شبکه بانکی، راه‌اندازی آزمون‌های بین‌المللی، جلسات متعدد با معاونت های وزارت آموزش و پرورش و... پرداخت.

1 بررسی شاخص بهره‌وری، گزارش تخفیف شهریۀ ترم تابستان 1402، رسیدگی به مراکز زیان ده و وضعیت سود و زیان استان‌ها از دیگر موضوعاتی بود که رییس کانون زبان ایران به آن‌ها پرداخت.
وی در بخش پایانی سخنانش گفت: امیدوارم بتوانیم آنچه که شایستۀ کانون زبان ایران است را محقق سازیم و آرزوهایی که به سرانجام نرسیده است با تدبیر و حمایت‌های جناب آقای کمالوندی به ثمر برسد.

1 گفتنی است، در این نشست معاونان و مدیران ستادی کانون زبان ایران نیز حضور داشتند و به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

1

1

1

1

1

1

1

۹ آبان ۱۴۰۲ ۱۶:۲۸
تعداد بازدید : ۹۳۸
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...