رییس کانون زبان ایران با رایزن فرهنگی سفارت چین دیدار و گفت و گو کرد

رییس کانون زبان ایران با رایزن فرهنگی سفارت چین دیدار و گفت و گو کرد
دکتر مهدی ذوالفقاری، رییس کانون زبان ایران با جوزی هائو، رایزن فرهنگی جمهوری خلق چین در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون زبان ایران، جوزی هائو در ابتدای این جلسه همکاری با کانون زبان ایران را باعث افتخار دانست و گفت: کانون مجموعه‌ای فعال و موفق و مسئول پرورش فکری و آموزشی کودکان و نوجوانان است. در سال‌های اخیر روابط بین دو کشور بیشتر شده و توافقاتی میان مقامات دو کشور صورت گرفته است که یکی از مهمترین نکات آن همکاری در زمینۀ آموزش زبان‌های چینی و فارسی در دو کشور است.
وی افزود: برای پایداری این توافقات و روابط، نیاز است که هر دو کشور با اهمیت به حوزه‌های مربوط به کودکان و نوجوانان و توسعۀ زبان در بین آن‌ها، تلاش کنند و شرایطی را فراهم سازند که نسل‌های جدید درک مستقیمی نسبت به کشور دیگر داشته و تحت سیطرۀ توطئه و سیاه‌نمایی‌هایی که به منظور چین هراسی و یا ایران هراسی صورت می‌گیرد قرار نگیرند.
جوزی هائو راه‌اندازی زبان چینی در کانون زبان ایران را اتفاقی مهم و تاثیرگذار دانست و اعلام آمادگی نمود تا در جهت رفع دغدغه‌هایی که برای این مجموعه در خصوص کمبود مدرسان زبان چینی، منابع آموزشی، فرصت بورسیه، تجهیزات و امکانات برای آموزشی زبان چینی وجود دارد، همکاری‌های لازم صورت گیرد.
وی گفت: ما به دنبال امضا تفاهم نامه‌ای با کانون زبان ایران هستیم تا به واسطۀ آن تعاملات دو مجموعه با یکدیگر بیشتر شود.
دکتر جانگ از مدیران سفارت چین با اشاره به دانشگاه‌هایی که در ایران به آموزش زبان چینی می‌پردازند خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان به فراگیری زبان چینی در ایران و زبان فارسی در چین زیاد هستند و همچنین دو کشور روابط و همکاری‌های خوبی با یکدیگر دارند اما پیش‌بینی ما این است که تعاملات ما گسترده‌تر خواهد شد و آموزش هر دو زبان می‌تواند به روابط دو کشور کمک شایانی نماید.

در ادامه ذوالفقاری حضور رایزن فرهنگی چین در کانون زبان را ارزشمند دانست و گفت: امیدوارم این جلسه باب خوبی برای همکاری‌ها و تعاملات بیشتر ما با یکدیگر باشد.

رییس کانون زبان ایران با رایزن فرهنگی سفارت چین دیدار و گفت و گو کرد وی حوزۀ آموزش زبان را یکی از مسائل مشترک در ایران و چین دانست و افزود: در جمهوری اسلامی ایران به موضوع آموزش زبان توجه خاصی شده است، یکی از مهمترین نمونه‌های اخیر آن ماده واحده آموزش زبان‌های خارجی در ایران است که به تصویب رئیس جمهور محترم نیز رسیده است. همچنین وزارت آموزش و پرورش به دنبال ایجاد ساز و کارهای لازم برای دانش‌آموزان متقاضی یادگیری و ارزشیابی زبان‌های غیر انگلیسی است و در این ارتباط ما متولی این آموزش هستیم و مسئولیت و وظیفۀ کانون زبان ایران همین است.
ذوالفقاری با اشاره به تعداد زبان‌آموز، مدرس و مراکزی که در آن‌ها زبان چینی آموزش داده می شود عنوان کرد: امروزه زبان چینی به خاطر جذابیت‌هایی که برای جوانان و نوجوانان دارد می‌تواند مطرح‌تر از گذشته شود و جالب است بدانید عمدۀ افرادی که در کانون زبان ایران زبان چینی را می‌آموزند نوجوانانی هستند که هنوز وارد دانشگاه نشده‌اند و ما در کانون زبان ایران می‌توانیم بهترین بستر آموزش را برای آن‌ها فراهم سازیم.
ایشان همچنین اشتراکات فرهنگی میان ایران و چین و زمینه‌های سیاسی و همکاری‌های بین‌المللی بین دو کشور را از دلایل علاقه‌مندی افراد به زبان چینی دانست.
وی در خصوص برگزاری آزمون‌های بین‌المللی در کانون زبان ایران گفت: ما آمادگی برگزاری آزمون‌های بین‌المللی زبان چینی را داریم، همانطور که در برخی دیگر از زبان‌ها نیز انحصار برگزاری آزمون‌های بین‌المللی برعهده ماست، اما این مهم تا به امروز برای زبان چینی فراهم نشده است. از آن‌جایی که شرکت در آزمون بین‌المللی زبان چینی و مدرک آن برای بسیاری از دانشجویان و افرادی که به دنبال فرصت‌های شغلی، آموزشی و تجاری هستند مهم است ما می‌توانیم در مرکزی بسیار مجهز این فرصت را برای آن‌ها فراهم سازیم.
بورسیه‌های تحصیلی برای مدرسان، برگزاری مسابقات، جشنواره‌های قصه‌گویی، تجهیزات و امکانات خاص آموزش زبان چینی، تدوین کتب آموزشی برای سنین مختلف و برگزاری آزمون‌های شبیه سازی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.
رییس کانون زبان ایران در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بالغ بر 20 درصد زبان‌آموزان ما علاقه‌مند به فراگیری زبان دوم هستند و در این میان زبان چینی می‌تواند گزینۀ بسیار مناسبی برای این افراد باشد.
گفتنی است، در این جلسه دکتر مهدی ذوالفقاری، رییس کانون زبان ایران، ابوالقاسم سلیمانی، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جوزی هائو، رایزن فرهنگی جمهوری خلق چین در تهران و دکتر جانگ، نفر دوم سفارت نیز حضور داشتند.

رییس کانون زبان ایران با رایزن فرهنگی سفارت چین دیدار و گفت و گو کرد

رییس کانون زبان ایران با رایزن فرهنگی سفارت چین دیدار و گفت و گو کرد

 

 


۲۲ آبان ۱۴۰۲ ۱۶:۱۸
تعداد بازدید : ۱,۴۵۳
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...