وزیر آموزش و پرورش: کانون زبان ایران باید در آموزش زبان مرجعیت پیدا کند

کانون زبان ایران,کانون,زبان،کانون,آموزشگاه زبان,آموزش زبان,آموزش زبان انگلیسی,دکتر رضا مرادصحرایی,وزیر آموزش و پرورش,دکتر حامد علامتی,مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان,رییس کانون زبان
دکتر رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش در دیدار نوروزی با مدیرعامل کانون پرورش فکری، معاونان این مجموعه و رییس کانون زبان ایران بر ورود کانون زبان ایران به مدارس تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون زبان ایران، مرادصحرایی عنوان کرد: آموزش و پرورش به اتحاد و انسجام درونی نیازمند است تا باعث پیشرفت آن شود. کشور ما آن‌قدر وسیع و داراست که اگر اعضای آموزش و پرورش در آن دست به دست هم بدهند؛ نه تنها نیازهای خود که نیازهای دیگران را نیز تامین خواهند کرد.
وی در این دیدار با تاکید بر این‌که هماهنگی، همدلی، همفکری و همراهی نیاز اصلی دیگر ماست؛ خطاب به مسئولان کانون تصریح کرد: صحبت‌های شما امیدآفرین و دل‌گرم کننده بود و من طی یک سال گذشته که در خدمت شما بوده‌ام پیوسته تلاش کرده‌ام تا حلقه‌های مختلف در سطوح متفاوت را به هم متصل کنم. ما، در ستاد انسجام داریم اما؛ در سطح میانه نیاز به انسجام بیشتری داریم. ما برای حل مشکلات نباید به دنبال بودجه بیرونی باشیم اگر کانون زبان بتواند به دبیرستان‌ها راه پیدا کند و آموزش زبان را از آنجا کادرسازی کند؛ در این صورت اصلا نیازی به مشتری بیرونی نخواهد داشت چون با جمعیت پانزده میلیونی مواجه خواهیم شد.
مراد صحرایی با اشاره به اهمیت مرجعیت یک مجموعه اظهار داشت: کانون باید بداند آن‌چه حائز اهمیت است؛ این است که مرجعیت داشته باشد. یعنی وقتی «نشان» کانون روی چیزی خورد باید خانواده‌ها به آن کاملاً اعتماد داشته باشند. این مرجعیت باید در همه حوزه‌های کاری کانون اعم از کانون زبان، اسباب‌بازی، ادبیات و غیره وجود داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش: کانون زبان ایران باید در آموزش زبان مرجعیت پیدا کند
در هیچ دوره‌ای تا این اندازه همبستگی بین کانون زبان ایران و آموزش و پرورش دیده نشده است

در بخش دیگری از این دیدار دکتر مهدی ذوالفقاری، رییس کانون زبان ایران بیان داشت: در سال ۱۴۰۲ توانستیم رکورد ثبت‌نام در کانون زبان را بشکنیم و به ثبت‌نام یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر در سال گذشته برسیم. همچنین ما در سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار کلاس را در کانون زبان برگزار کردیم و میانگین بهره‌وری را از ۱۶ به ۱۷ رسانده‌ایم و این باعث کاهش هزینه‌ها و پرداخت بدهی‌ها شد.
ذوالفقاری تاکید کرد: ما برای سال ۱۴۰۳ نیز ترم‌های جدید آموزشی تعریف کرده‌ایم. کانون‌های علمی آموزشی در همکاری با دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه تهران در حوزه کسب و کار و... بخشی از این برنامه‌هاست. همچنین آزمون‌های بین‌المللی مثل آیلتس و تافل را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
وی افزود: در هیچ دوره‌ای، تا این اندازه همبستگی بین کانون زبان و آموزش و پرورش دیده نشده است. ما در حال حاضر به صورت مستمر با سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، دانشگاه فرهنگیان و سازمان پژوهش‌های وزارت آموزش و پرورش در راستای آموزش زبان‌های خارجی و تولید محتوا ارتباط داریم وآزمون‌های مشترکی برگزار می‌کنیم.


۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۴۷
تعداد بازدید : ۱,۶۹۷
Loading
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...