بازدید رئیس کانون زبان ایران از مراکز استان اصفهان

بازدید رئیس کانون زبان ایران از مراکز استان اصفهان
دکتر مهدی ذوالفقاری رئیس کانون زبان از روز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ جهت بازدید از کانون زبان به استان اصفهان سفر کرد.
 به گزارش روابط عمومی کانون زبان استان اصفهان ، درابتدای این سفر رئیس کانون زبان ایران با مهدی آقا یاری مدیر کل کانون پرورش فکری استان اصفهان و مهدی باطنی مدیر کانون زبان استان اصفهان دیدار کرد . دکتر ذوالفقاری به همراه مدیران استان اصفهان به  بازدید از کلاس‌ها و گفتگو با مدرسان و زبان‌آموزان مرکز سیدالشهداء پرداخت .

 

سفر اصفهان

 

 رئیس کانون زبان ایران در روز دوم سفر خود از مراکز آپادانا و نیکبخت اصفهان (ستاد استان) بازدید کرد. در این دیدارها مدرسان و کادر اداری به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در زمینه های مختلف پرداختند و از زحمات ایشان تقدیر و تشکر به عمل آمد. مهدی ذوالفقاری از نزدیک در جریان کمبود های مراکز از قبیل کسری تجهیزات مناسب، کیفیت سرمایش و گرمایش و نواقص ظاهری ساختمان ها  قرار گرفت. در شب دوم سفر به اصفهان طبق برنامه هماهنگ شده گردهمایی مدرسان ، کارشناسان، کادر اداری و نیروهای خدمات در حضور رئیس کانون زبان ایران و مدیران کانون پرورش فکری و کانون زبان استان اصفهان برگزار شد. در این محفل صمیمی که پس از دوران سخت کرونا همه همکاران کانون زبان استان اصفهان را گرد هم آورده بود پس از تلاوت آیات قرآن مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران ، مهدی باطنی مدیر کانون زبان استان اصفهان به سخنرانی پرداخت و ضمن خوشآمد گویی به ریاست محترم کانون زبان ایران ، از زحمات کارشناسان، مدرسان و کادر اداری و خدمات استان اصفهان تجلیل و تقدیر کرد و عنوان داشت که چنان چه در مسیر پیشبرد اهداف کانون نواقصی وجود دارد از جانب بنده بوده است. 

 

سفر اصفهان

 

باطنی در ادامه به معرفی مراکز فعال استان اصفهان و ارائه گزارش آماری آن ها پرداخت و شرح مختصری از فعالیت های انجام شده در دوران مدیریت خود در استان را ارائه نمود. پس از ایشان مهدی آقا یاری مدیر کل کانون پرورش فکری استان اصفهان دعوت به سخنرانی شد و پس از خیر مقدم به ریاست محترم کانون زبان از اهداف متعالی در پرورش کودکان و نسل آینده این مرز و بوم سخن گفت و اظهار امیدواری کرد که در مسیر درست تربیت هر دو مجموعه کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران در کنار هم بتوانند ایده آل های انسانی و صحیح را در تربیت فرزندان ایران فراهم سازند . پس از ایشان جمعی از کارشناسان با تجربه استان اصفهان به نمایندگی از تمام کادر کانون زبان استان اصفهان به بیان دغدغه های مالی و حق الزحمه همکاران ، شفاف سازی وضعیت حق التدریس، پرداخت پاداش ها با توجه کمبود اجباری تعداد کلاس برخی از مدرسین به ویژه در بخش غیرانگلیسی، همدلی و همراهی کانون با همکاران در برهه های سخت زندگی از قبیل بیماری های سخت و ... ، صدور کارت شناسایی ، تجهیز اصولی مراکز و ارتقاء امکانات و ساختمان ها ، دغدغه های مربوط به گزینش آموزش و پرورش و همچنین قدردانی از دستاوردها و انتصاب کارشناسان با سواد و آگاه در پست های کلیدی ستاد کانون زبان ایران در دوران ریاست آقای دکتر ذوالفقاری پرداختند.       

 

سفر اصفهان

 در ادامه مهدی ذوالفقاری با اشاره تلویحی به رویکرد عدالت محور و زیان گریز خود و این که در دوران گذرای مدیریت جز ستم گریزی و خدمت صادقانه نمی توان نام نیک از خود برجا نهاد  به دغدغه های مطرح شده همکاران پاسخ داد . دکتر ذوالفقاری در باب محدود کردن عرصه های اسراف مالی ، حذف برخی از تخفیف های غیر اصولی و زیان ساز ، ایجاد شیوه های نوین و راه کار های در آمد زایی مستقل از پرداخت زبان آموز ، تلاش در ساخت محتوا و ایجاد انتشارات پربار و در شأن نام کانون زبان با توجه به وجود افراد خبره و با سواد در مجموعه سخن گفت و این که مدیریت جدید با تمام توان خود در جهت تولید درآمد برای کانون زبان ایران در حال ایده سازی و اجرای آن می باشد، لیکن تلاش مدرسان و کارشناسان در راستای تحقق این مهم چندان چشمگیر نبوده است و تحقق این موضوع مستلزم اهتمام جمعی می باشد. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در نظر گرفتن ضرایب و شاخص‌های مختلف  به ویژه ضریب مقطع در بحث حقوق و دستمزد مدرسان گفت: مدیران و مسئولان مراکز موظف هستند تا همۀ هماهنگی‌های لازم را با مدرسان انجام دهند تا این عزیزان بتوانند بیشترین ضریب را دریافت کنند. در همین راستا ما نیز بر عملکرد تمام مراکز نظارت می نماییم و اگر حق فردی ضایع شود به صورت قاطع برخورد خواهیم کرد.
ذوالفقاری خاطر نشان کرد: تا زمانی که در کانون زبان ایران هستم هر زمانی که منبع جدیدی برای افزایش حقوق پیدا کنم، حقوق و دستمزد را تغییر خواهم داد. ایشان همچنین افزود با انجام فعالیت های فوق و ادغام برخی مراکز فوق زیان ده و حتی برکناری مدیرانی که عملکرد مطلوبی نداشتند اعم از دوستان و غیراز آن ، توانستیم پاداش های همکاران و افزایش پلکانی حقوق همکاران و مدرسان را از ۲۰ تا بیش از ۶۰ درصد  تأمین کنیم. رئیس کانون زبان از کارشناسان و مدرسان خواست تا در امور پژوهشی و وبینارها همکاری مطلوب داشته باشند. ایشان در بحث گزینش مدرسان عنوان کرد: ما و همۀ مسئولان حراست کانون پرورش فکری با موضوع گزینش مدرسان مانند گزینش خودمان رفتار کرده‌ایم و اگر مدرسی در این روند با مشکل روبرو شده است با همان حساسیت و نگرانی این موضوع را پیگیری کرده ایم که اگر پرونده خودمان نیز در گزینش بود می کردیم و به فضل خداوند متعال توانسته ایم بسیاری از مسائل را حل نماییم. ایشان در ادامه و با توجه به ضیغ وقت در مورد شیفت پرداخت ها به بانک مهر با وجود اما و اگر ها و تهمت های بسیار در راستای تسهیل وضعیت معیشت و دریافت وام های قرض الحسنه و ارائه کارت های اعتباری سخن گفت. وی افزود آمارسالیانه مردودی زبان آموز در کانون زبان قابل توجیه نیست و مدرسین می بایست با تلاش مضاعف ، افزایش کیفیت تدریس و کاهش سخت گیری های غیر استاندارد از این خروج پر زیان جلوگیری کنند. دکتر ذوالفقاری از تغییرات در سامانه کانون زبان و تلاش برای راه اندازی شعب بین المللی خبر داد و خاطرنشان کرد چنان که بتوانیم حتی یک شعبه بین المللی فعال داشته باشیم بسیاری از مشکلات مالی ما برطرف خواهد شد . وی در بخش پایانی سخنانش گفت آینده کانون زبان ایران امیدوار کننده خواهد بود و امید و دلسوزی کارکنان تضمین کننده این مهم است . حسن ختام این گردهمایی ضیافت شام در محفلی صمیمی و دوستانه بود. 
 
 
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۲۷
تعداد بازدید : ۴۳۰
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...