انعقاد تفاهم نامۀ همکاری کانون زبان ایران با شرکت خدمات و پشتیبانی توسعۀ تعاون

انعقاد تفاهم نامۀ همکاری کانون زبان ایران با شرکت خدمات و پشتیبانی توسعۀ تعاون
کانون زبان ایران و شرکت خدمات و پشتیبانی توسعۀ تعاون وابسته به بانک توسعه تعاون تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون زبان ایران، این تفاهم نامه در راستای توسعه فعالیت های آموزشی کانون زبان ایران و تعمیق فعالیت های آموزشی در سطح اقشار مختلف جامعه، با حضور دکتر مهدی ذوالفقاری رییس کانون زبان ایران و دکتر امین احمدی مدیرعامل شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون منعقد شد. 

در ابتدای نشست این تفاهم نامه، دکتر مهدی ذوالفقاری؛ رییس کانون زبان ایران ضمن تشریح فعالیت های کانون زبان ایران در سراسر کشور گفت: کانون زبان ایران از قدیمی ترین موسسه های آموزشی کشور است که امسال صدمین تأسیس خود را جشن خواهد گرفت و در حال حاضر با بیش از 300 شعبه به کار آموزش زبان های خارجی مشغول است. 

ذوالفقاری افزود: در حال حاضر 10 زبان از جمله زبان فارسی در این موسسه تدریس می شود که به زودی شعبه بین المللی خود را خارج از مرزهای کشورمان تأسیس و راه اندازی خواهیم کرد. این استاد دانشگاه با اشاره به سفر خود به کشور چین گفت: تعامل و ارتباط ما با کشور چین و به دعوت وزارت آموزش این کشور در راستای ایجاد بخش آموزش زبان فارسی در کشور چین برای دانشجویان و زبان آموزان علاقمند به فرهنگ و ادب پارسی است.  

رییس کانون زبان ایران در ادامه به مهمترین فعالیت های کانون زبان اشاره کرد و گفت: آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی دانشگاه های ایران، برگزاری آزمون های بین المللی مانند تورفل به عنوان تنها نماینده دانشگاه سن پترزبورگ در ایران، آزمون DELE اسپانیایی،  آزمونهای بین المللی DALF/DELF ، آزمون بین المللی آیلتس، راه اندازی دپارتمان ترجمه و اعزام مترجم همزمان و ایجاد شعبات مشارکتی یا برون کانونی که به صورت اختصاصی خدمات آموزشی را در محل درخواستی موسسات دیگر انجام می دهند، بخشی از اهم فعالیت های این موسسه می باشد. 

مدیرعامل شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون نیز در ادامه جلسه ضمن قدردانی از اقدامات گسترده کانون زبان در آموزش زبان های خارجی در کشور گفت: انعقاد تفاهم نامه های همکاری میان موسسات دارای دو بخش است: اول بخش رایزنی اولیه که در نهایت به امضای تفاهم نامه منجر می شود. اما بخش دوم و مهم این تفاهم نامه ها، ایجاد ساز و کاری برای اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه است که لازم است هم از سوی شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون و هم از سوی کانون زبان ایران در این زمینه گام های مهم و جدی برداشته شود.

دکتر امین احمدی؛ با تشریح فرآیند اجرایی شدن این تفاهم نامه در شرکت متبوع خود افزود: لازم است هر دو طرف بعد از ماه اول اجرایی شدن تفاهم نامه، گزارش اولیه ای را تهیه کنند و نسبت به درصد پیشرفت در اجرایی شدن آن ارزیابی دقیقی انجام دهند. 

دکتر احمدی افزود: بخش اول این تفاهم نامه امروز امضاء می شود، اما امیدوارم در مرحله دوم تفاهم نامه ای با کل مجموعه بانک توسعه تعاون و کانون زبان منعقد نماییم و در مرحله سوم و آخر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با کانون زبان وارد تفاهم نامه همکاری شود.  

گفتنی است، در جلسۀ انعقاد این تفاهم‌نامه فرشاد سیفی، معاون اداری ـ مالی و پیمان وهاب‌پور، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون زبان ایران نیز حضور داشتند.


۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۱۲
تعداد بازدید : ۷۹۰
Loading
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...