کارشناس پژوهش و برنامه‌ریزی کانون زبان ایران:
پژوهش و برنامه‌ریزی در نیل به اهداف آموزشی و سازمانی نقش مهمی را ایفا می‌کند

کارشناس پژوهش و برنامه‌ریزی کانون زبان ایران: </br>پژوهش و برنامه‌ریزی در نیل به اهداف آموزشی و سازمانی نقش مهمی را ایفا می‌کند
امیر افروز، کارشناس پژوهش و برنامه‌ریزی کانون زبان ایران پیرامون ضرورت و اهمیت امر پژوهش در کانون زبان ایران بیان کرد: در ادوار گوناگون با ادغام فرهنگ‌ها و تغییر نیازهای فردی و اجتماعی ناشی از آن و همچنین رفع موانع زمانی و مکانی با استفاده از فن آوری های جدید و با توجه به افزایش روز افزون میزان نیاز و علاقۀ مخاطبان به یادگیری زبان های خارجی، امر آموزش همواره دچار دگرگونی و تحول بوده است، لذا یک سازمان آموزشی موفق می‌بایست همواره پیشرو و تحول پذیر باشد تا بتواند خدمات مورد نیاز مخاطبان را به خوبی ارائه دهد.

وی ادامه داد: هرگونه تحولی در امر آموزش نیاز به بررسی‌های چند جانبه در خصوص متناسب بودن محتوا با اهداف آموزشی و بررسی میزان تاثیر آن در کارآیی سیستم دارد. لذا پژوهش و برنامه‌ریزی در نیل به اهداف آموزشی و سازمانی، نقش مهمی را ایفا می‌کند.

افروز در خصوص روند اقدامات پژوهشی در کانون زبان ایران گفت: این اقدامات شامل سه بخش است: 1- جمع آوری آمار و آنالیز داده‌ها به منظور ارزیابی کارآیی روش‌ها و میزان دسترسی به اهداف آموزشی 2- تهیه، تدوین و به روز رسانی محتوای آموزشی دوره‌های کانون زبان شامل کتب، آزمون‌ها، بانک اطلاعاتی و مواد کمک آموزشی و 3- بررسی و ارائه راهکارهای جدید جهت عرضۀ خدمات آموزشی کارآمدتر (درون سازمانی و یا زبان آموزی) با استفاده از فن‌آوری های جدید ارتباطی.

کارشناس پژوهش و برنامه‌ریزی کانون زبان در خصوص تهیۀ محتوای جدید دوره‌های مکالمه ویژه که در بخش بزرگسالان صورت گرفت بیان کرد: این اقدام به منظور افزایش جذابیت و کارآیی کتب و با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبانی که علاقه‌مند به یادگیری زبان برای انجام امور روزمره خود بودند تهیه و تدوین شد که شامل 6 جلد کتاب است که در 10 ترم تدریس می‌شود.

وی ادامه داد: این دوره‌ها با استقبال نسبتا خوبی مواجه شده است، البته حجمِ محتوای اولیه تا حدودی سنگین بود که پس از بررسی‌های انجام شده و تفکیک محتوا، میزان رضایت مخاطبان و مدرسان نیز افزایش چشمگیری پیدا کرد.

افروز تغییر محتوای کتب Elementary را اقدامی مهم و تاثیرگذار در کانون زبان عنوان کرد و افزود: در یک سال اخیر محتوای این کتب با ساختاری متفاوت و با توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی تهیه و آماده بهره‌برداری شد. در این پروژه که در نوع خود در کانون زبان و شاید در کشور بی‌سابقه بود از توانمندی‌های  درون کانونی و سایر سازمان‌ها جهت تهیه و تدوین محتوای صوتی، تصویری و نوشتاری  استفاده شد. با رفع مشکلات تدارکاتی در خصوص ارائۀ به موقع کتب و سایر مواد کمک آموزشی که در ابتدای اجرای این دوره‌ها به وجود آمد، اکنون سطوح این دوره‌ها با محتوای جدید در کلیۀ مراکز آموزشی کانون زبان ایران اجرا می‌شود.

۲۵ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۲۴
تعداد بازدید : ۲,۵۶۹
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...