در گفتگویی با معاون آموزش کانون زبان ایران مطرح شد:

پاسخ به سوالات پر تکرار در خصوص آزمون جذب مدرس (به روز رسانی می شود)

پاسخ به سوالات پر تکرار در خصوص آزمون جذب مدرس (به روز رسانی می شود)
آزمون جذب مدرس کانون زبان ایران (تابستان 98) قرار است روز جمعه 1 شهریور ماه برگزار شود و چند روزی است که ثبت نام اینترنتی داوطلبان شرکت در این آزمون آغاز شده است. سوالاتی از سوی علاقه مندان به شرکت در این آزمون در سایت و شبکه های اجتماعی کانون زبان ایران مطرح شده که آن‌ها را با دکتر علیرضا اسلامی، معاون آموزش کانون زبان ایران در میان گذاشته‌ایم و در ادامه پاسخ‌های ایشان را می‌خوانید:

منابع آزمون کتبی جذب مدرس برای هر گروه سنی چیست و شرکت‌کنندگان در این آزمون باید از چه سطح دانش و توانایی برخوردار باشند؟

کانون زبان ایران منبع خاصی برای سوالات آزمون جذب مدرس معرفی نمی‌کند ولی متقاضیان محترم آزمون  زبان انگلیسی باید حداقل به سطح 3Advanced  کانون زبان مسلط باشند، همچنین متقاضیان شرکت در آزمون زبان‌های غیرانگلیسی نیز  باید توانمندی‌شان در سطوح عالی آکادمیک زبان مربوطه باشد.

این آزمون چند بار در سال برگزار می‌شود؟

باتوجه به نیاز مراکز استان‌ها، آزمون‌ها به صورت متناوب در سال برگزار می‌شود. تنها مرجع رسمی جهت اطلاع رسانی، سایت کانون زبان ایران می‌باشد که داوطلبان محترم می‌توانند با مراجعه به آن از زمان و شرایط ثبت نام مطلع شوند.

قانونی مبنی بر این که داوطلبان فقط یک بار در سال می توانند در آزمون جذب مدرس کانون زبان ایران شرکت کنند، وجود دارد؟

خیر، هیچ‌گونه منعی جهت ثبت نام وجود ندارد. متقاضیان عزیز می‌توانند در تمامی آزمون‌ها و تمامی گروه‌های آموزشی(کودک، نوجوان، بزرگسال) ثبت نام نمایند.

آیا تمام مراحل آزمون جذب مدرس (آزمون کتبی، مصاحبه و دمو) در همان شهری که زمان ثبت‌نام توسط شرکت‌کنندگان انتخاب شده است انجام می‌شود یا باید به دفتر مرکزی تهران مراجعه نمایند؟

آزمون کتبی در مرکز هر استان برگزار خواهد شد، مرحله مصاحبه و دمو نیز بنا به شرایط و تصمیمات بعدی به پذیرفته‌شدگان اعلام می‌گردد. همواره در تمامی مراحل تلاش برآن است با فراهم آوردن امکانات، شرایطی برای متقاضیان عزیز به وجود آید تا کمترین سختی و هزینه را متحمل شوند.

آزمون کتبی از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟ آیا همۀ سوالات به صورت چهارگزینه‌ای است؟

آزمون‌های کتبی زبان انگلیسی به صورت تستی عموما از 5 بخش: listening, vocabulary, grammar, cloze test, reading تشکیل می‌شوند.

شرایط دو توانه شدن مدرسان چیست؟

مدرسان عزیز می‌توانند با ثبت نام در آزمون جذب مدرس در گروه مورد نظر خود شرکت نمایند. مدرسان گروه بزرگسالان که متقاضی شرکت در گروه نوجوانان یا کودکان هستند نیاز به شرکت در آزمون کتبی ندارند اما ملزم به شرکت در مصاحبه و دمو می‌باشند. مدرسان گروه‌های کودکان یا نوجوانان که متقاضی شرکت در گروه بزرگسالان هستند باید در تمامی مراحل آزمون جذب مدرس شرکت کنند. محدودیت دیگری برای ثبت نام این عزیزان وجود ندارد.

در صورت قبولی در آزمون کتبی، دورۀ آموزشی چه مدت خواهد بود و آیا برای این دوره باید هزینه‌ای پرداخت شود؟

از آزمون زمستان 97 با آنلاین شدن دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی برخی موانع متقاضیان برای شرکت در آزمون جذب مدرس رفع گردید و پذیرفته شدگان آزمون کتبی می‌توانند با مشاهده‌‍‌ی فایل های آموزشی مربوط به گروه انتخابی، مهارت‌های لازم را برای شرکت در مصاحبه و دموی جذب مدرس کسب نمایند.

آزمون کتبی چه ساعتی برگزار خواهد شد؟

متقاضیان محترم می‌توانند از تاریخ 98/5/23 کارت ورود به جلسه آزمون را از طریق سایت www.ilireg.ir دریافت نمایند. تمامی اطلاعات از قبیل: زبان و گروه انتخابی، روز، ساعت و محل برگزاری آزمون در کارت درج شده است.

آیا این امکان وجود دارد که نتیجۀ آزمون کتبی و نمره‌های هر بخش در اختیار شرکت‌کنندگان قرار بگیرد؟

خیر، اعلام نمرات کتبی و تفکیک مهارت‌ها در این آزمون امکان پذیر نمی‌باشد. کارشناسان با توجه به گروه انتخابی، قبول و یا مردودی متقاضیان محترم را ارزیابی می‌نمایند.

اگر فردی در آزمون جذب مدرس شرکت کند و سپس در یک شهر مشغول به کار شود آیا بعدا می‌تواند شهر خود را تغییر بدهد و به مرکز دیگری از کانون زبان در شهر دیگری انتقالی بگیرد یا فقط می‌تواند در همان شهری که در زمان آزمون انتخاب کرده است مشغول به تدریس باشد؟

مدرسان محترم جذب شده در کانون زبان ایران تا یکسال تعهد خدمت در شهر انتخابی خود را دارند و پس از آن در صورت موافقت شهر مبدا و مقصد امکان انتقالی وجود دارد.

آیا این امکان وجود دارد که هم در دورۀ کودکان و هم دورۀ بزرگسالان همزمان شرکت نماییم؟ اگر امکانش هست آیا باید برای هر دوره جداگانه هزینۀ ثبت نام بدهیم؟

امکان ثبت‌نام همزمان در چند گروه و چند زبان برای متقاضیان محترم وجود دارد. برای این امکان داوطلبان باید برای هر گروه و زبان انتخابی به صورت مجزا ثبت نام نمایند و برای هر ثبت نام هزینه جداگانه پرداخت نمایند تا فرآیند ثبت نام آنان تکمیل گردد.

۳ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۰۳
تعداد بازدید : ۳۷,۳۸۴
فائزه
۱۳۹۸/۰۵/۰۱
0

لطفا از شرایط مدرسین بفرمایین . پیمنت ها ب چ صورت هست چقد هست و سالی چن درصد افزایش پیدا میکنه و اینکه ایا امکانش هست مدرس دوره کودکان بره بزرگسال؟ شرایطش چیه و چن سال بابد بگذره

مدرس کانون
۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0

آیا مدرس 2 توانه کودک و نوجوان میتواند در بزرگسال شرکت کند تا 3 توانه شود؟.لطفا جواب بدید.سوال بسیاری از مدرسان 2 توانه کانون همینه.با تشکر از شما خوبان.


فاطمه
۱۳۹۸/۰۵/۰۱
0

مرکز هایی که توی لیست مراکز علامت جلوشون نیست چی؟ نباید ثبت نام کنیم؟

بهاره
۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0

چرا نمره امتحان کتبی جذب مدرس اعلام نمیشه که بدونیم از چند نمره چند گرفتیم و تو چه قسمتی خوب یاضعیف هستیم؟ اصلا نمره قبولی چند هست؟

حامد
۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0

سلام خسته نباشید ممکنه بگید ساعت آزمون, دقیقا چه ساعتیه؟ چون من 1 شهریور یه آزمون دیگه هم دارم میخوام ببینم هردو رو میشه اومد یا نه چون ساعت آزمون ذکر نشده یا اگه ممکنه ساعت آزمون دیرتر یا روز دیگه بذارید ممنون

سحر
۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0

سلام. میشه توضیح بدید آیا اگر کسی در آزمون شرکت کرد و در یک شعبه (شهری که در جدول انتخاب کرده) قبول شد و مشغول به کار شد بعدا میتونه شهر خودش رو تغییر بده. و به شعبه دیگری از کانون در شهر دیگری انتقالی بگیره؟ همچین چیزی امکان داره؟ یا فقط میتونه تو همون شهری که در زمان آزمون انتخاب کرده مشغول به تدریس باشه؟ لطفا پاسخ بدید ضروریه. متشکرم.

سارا
۱۳۹۸/۰۵/۰۳
0

سلام یه سوال داشتم ایا میشه تو دوره شرکت کنیم مثلا هم بزرگسالان و هم کودکان؟ اگر امکانش هست آیا برای هردوره باید جداگانه 80 هزار تومن بدیم؟آیا کسی میتونه توی دوتا زبان همزمان شرکت کنه؟

Sedighe
۱۳۹۸/۰۵/۰۵
0

با سلام ، ببخشید میشه دو مقطع متفاوت در دو شهر متفاوت ثبت نام کرد ؟ مثلا کودکان تهران ، نوجوانانً شیراز ؟ y

فاطمه
۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0

بسلام و وقت بخیر ما هنوز‌ مدرک کارشناسیمون رو‌ندادن و گواهی انشایی هم دانشگاه نمیده ما میتونیم ثبت نام کنیم یا خیر؟!😢

زهرا
۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0

سلام اگر کسی قصد شرکت در 2 زبان انگلیسی و زیان دیگر (فرانسه، آلمانی، اسپانیایی) داشته باشد؟ می تواند همزمان در هر 2 ازمون شرکت کند؟ ساعت آزمون برای همه یکی است؟

سارا
۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0

سلام. من در سطح adv1 کانون هستم و برای آزمون جذب مدرس ثبت نام کردم. ولی گویا باید دوره adv3 رو گذرونده باشیم. الان نمیتونم در آزمون شرکت کنم؟ و یا اگر کتبی رو قبول بشم میتونم برم مرحله بعد؟


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...