دبیر بخش ویژۀ کانون زبان ایران در بیست و دومین جشنوارۀ قصه‌گویی:

قصه‌گویی به زبان‌های خارجی، ابزاری برای انتقال فرهنگ ایرانی- اسلامی

قصه‌گویی به زبان‌های خارجی، ابزاری برای انتقال فرهنگ ایرانی- اسلامی
فراخوان شرکت در اولین دورۀ بخش ویژۀ کانون زبان ایران در بیست و دومین جشنوارۀ بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تازگی منتشر شده و بر اساس این فراخوان از مدرسان و زبان‌آموزان کانون زبان ایران دعوت به عمل آمده است تا روایتگر قصه‌های خود به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، روسی و اسپانیایی باشند.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، دکتر نفیسه فضلی، دبیر بخش ویژۀ کانون زبان ایران در این جشنواره در خصوص اهداف کانون زبان برای حضور در این جشنواره عنوان کرد: کاربردی کردن زبان ­های خارجی به منظور انتقال فرهنگ ایرانی- اسلامی،ایجاد زمینه برای ارتقای دانشِ زبانی شرکت­ کنندگان و مخاطبان جشنواره، برنامه­ ریزی در جهت تبیین و ترویج فرهنگ غنی ایرانی و معرفی آن به مخاطبان غیرفارسی زبان و مشارکت مدرسان و زبان‌آموزان در این مهم به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ ­ساز در جامعه بین­ المللی از مهمترین اهداف ما برای شرکت در این جشنواره بوده است.

فضلی در خصوص روند ثبت‌نام در جشنواره قصه‌گویی گفت: علاقه‌مندان لازم است ابتدا در وب‌سایت جشنواره به نشانی http://www.kanoonfest.ir  ثبت‌نام نموده و سپس کد رهگیری خود را دریافت و از طریق پروفایل شخصی خود در وبسایت جشنواره، فیلم­ 90 ثانیه­ای خود را بارگذاری نمایند.

وی در خصوص نکاتی که باید توسط شرکت‌کنندگان در جشنوارۀ قصه‌گویی مورد توجه قرار گیرد گفت: شرکت‌کنندگان باید به بازخوانی یا بیان روایی قصه­ های کهن ایرانی، معرفی زیبایی­ها، مفاخر و ویژگی­های فرهنگی ایران در قالب قصه و بیان آیین و رسوم ایرانی در قالب تجربه­ای شخصی بپردازند و توجه به نکاتی همچون: مدت زمان 90 ثانیه‌ای قصه، ارسال فیلم در قالبmp4  و حجم حداکثر 400 مگا‌بایت، تصویر‌برداری با استفاده از ابزار دوربین‌ و موبایل، به صورت افقی و دارای صدای مطلوب، انتخاب پوشش مناسب با محتوای قصه و منطبق با شئونات اسلامی، استفاده از نمادهای فرهنگی و ویژگی‌های بومی و سنتی هر استان، توجه به فضای محیطی، علائم، تابلوها و ... در پس زمینۀ فیلم دارای اهمیت خواهد بود. همچنین رابطین استانی کانون زبان و کانون پرورش فکری به منظور راهنمایی و هدایت هر چه بهتر متقاضیان  درسراسر کشور مستقر هستند.

دبیر بخش ویژۀ کانون زبان ایران در جشنواره ادامه داد: اعضا هئیت داوران این بخش از جشنواره متشکل از کارشناسان قصه­ گویی، مدیر دپارتمان­های مختلف زبانی و کارشناسان کانون زبان ایران خواهد بود.

گفتنی است، کانون زبان ایران به همت معاونت پژوهشی خود در این جشنواره حضور یافته است و علاقه مندان به شرکت در آن می توانند آثار خود را تا تاریخ 10 مهرماه 1398 در سایت مربوط به جشنواره به آدرسwww.kanoonfest.ir بارگذاری نمایند.

۳۰ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۴۵
تعداد بازدید : ۲,۱۲۰
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...