مراسم افتتاحیه مرحله سوم دورۀ حرفه‌ای تربیت مدرس زبان انگلیسی کانون زبان برگزار شد

مراسم افتتاحیه مرحله سوم دورۀ حرفه‌ای تربیت مدرس زبان انگلیسی کانون زبان برگزار شد
مراسم افتتاحیه مرحله سوم دورۀ حرفه‌ای تربیت مدرس زبان انگلیسی کانون زبان ایران با حضور مهندس علی زرافشان، رییس هیات مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دکتر غلامرضا کیانی، رییس کانون زبان، دکتر نعمت الله موسی‌پور، دبیر کارگروه معماری کلان برنامه درسی کانون زبان و جمعی معاونان، مدیران و پذیرفته‌شدگان دوره به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، در ابتدای این مراسم دکتر بهجت تربتی نژاد، معاون آموزشی کانون زبان به ارائۀ گزارشی در خصوص روند برگزاری این دوره پرداخت و عنوان کرد: ما در کانون زبان ایران به دنبال این هستیم تا طی این فرآیند هم موضوع مرجعیت خود را در سطح کشور در حوزه آموزش زبان‌های انگلیسی و غیرانگلیسی اثبات کنیم و هم این‌که به نوعی در موضوع تربیت مدرس، با یک نگاه کلان‌تر، نه صرفا برای کانون زبان بلکه برای کل کشور به هدف‌های خود دست پیدا کنیم.

دکتر تربتی نژاد

وی ادامه داد: برگزاری این دوره کاری سخت و دشوار بود که با زحمات و تلاش های همه اعضای مجموعه کانون زبان و با یک همت جمعی اتفاق افتاد، طراح اصلی این دوره، جناب آقای دکتر کیانی بودند که با همراهی سایز عزیزان توانستند دوره ای متفاوت تر نسبت به قبل طراحی کنند که در نتیجه آن  بتوانیم روز به روز مدرسانی مجرب‌تر، توانمندتر و پرانگیزه تر جذب نماییم تا کانون زبان ایران بتواند مرجعیت خود را همانطور که مد نظر همه بزرگان است در کشور و منطقه به دست آورد.

در ادامه این مراسم دکتر کیانی ضمن قدردانی از افرادی که در برگزاری هر چه موفق‌تر این دوره نقش داشتند، در گزارشی از آن چه طی 4 ماه گذشته در کانون زبان انجام شده است به موضوعاتی همچون: نکات کلیدی که در جلسه با وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری مطرح شد، تصویب سند راهبردی در هیات مدیره، هم‌اندیشی دانشگاهیان و کانون زبان، تدوین اولیه معماری کلان برنامه درسی، طراحی و اجرای اولیه مدل آمایش و ساماندهی و تعریف شاخص های مختلف در جهت گسترش مراکز آموزشی اشاره کرد.

دکتر کیانی

وی در ادامه در موضوع ساماندهی و آمایش مراکز کانون زبان به تحلیل آماری وضعیت فعلی مراکز کانون زبان از طریق شاخص‌هایی همچون تجهیزات آموزشی، فضای فیزیکی، تراکم جمعیتی، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، وضعیت روشنایی مرکز، موقعیت جغرافیایی مرکز، فاصله از مراکز درمانی و پرتردد، کانال‌های اطلاع رسانی مجازی و ... پرداخت.

کیانی با اشاره به تصویب شیوه‌نامه راه‌اندازی پژوهش‌های نو و کاربردی گفت: باور من بر این است که اساسا دانشگاه‌ها باید مسائل جامعه را حل کنند، بنابراین ما و صنعت آموزش زبان به عنوان یک جامعه تا زمانی که مسائل خود را احصا، اعلام و ابلاغ نکنیم این مسائل حل نخواهند شد، به همین منظور ما حدود 200 عنوان پژوهش کاربردی به همراه شیوه‌نامه مربوطه و مدل حمایتی را ارائه کردیم.

رییس کانون زبان ایران با اشاره به اهمیت توجه به سرمایه انسانی گفت: در موضوعات توانمندسازی، معیشت و رفاه و همچنین منزلت اجتماعی دوره‌های متعدد توانمندسازی را در بخش مدرسان و کارکنان برگزار کردیم.

شعار ما این است که همه سازمان باید در خدمت کف کلاس و آموزش باشند. اگر قرار است تحولاتی انجام شود باید در کف کلاس و توسط عاملان آن که معلمان و مدرسان هستند صورت بگیرد.

وی افزود: باور ما این است که اگر ما به عنوان رویکرد و صنعت کسب و کاری آموزش از نگاه مشتری، ذیربطان و ذینفعان اطلاعات دقیق، منسجم و به روزی نداشته باشیم نمی‌توانیم اقدام درستی انجام دهیم و اگر هم انجام دهیم بی‌ارتباط با مخاطب خواهد بود، به همین جهت افکار سنجی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

کیانی در بحث افکار سنجی به موضوع تعاملات سازمانی کانون زبان و کانون پرورش و چالش‌های نیروی انسانی از منظر مدیران پرداخت و توضیحاتی را در این مورد ارائه کرد.

دکتر کیانی

نظرسنجی از مدیران استان‌ها، مسئولان مراکز، زبان‌آموزان و اولیا آن‌ها و نتایجی که از این نظر‌سنجی به دست آمده است و همچنین ارزیابی مشتری مدارانه در خصوص شیوه‌های آموزش و آزمون در دوران کرونا و پساکرونا از دیگر مباحثی بود که رییس کانون زبان به آن‌ها پرداخت.

وی در ادامه در خصوص توسعه بازار از طریق مذاکرات با سازمان‌‌ها و دانشگاه‌ها و عقد قرارداد، ارزیابی و رتبه‌بندی مدرسان از طریق شاخص‌های مختلف، گسترش رویکرد کسب و کاری با افزایش مخاطب، تنوع خدمات و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، برگزاری آزمون میان ترم، راه‌اندازی ساختار و سامانه‌های مدیریت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، گسترش رویکرد مدیریت مشارکتی از طریق ارتباط موثر با مدیریت‌های ستادی، مدیران استان‌ها مدرسان و کارکنان، گسترش فناوری در مسیرکیفیت بخشی، نظارت و توسعه، اجرای تحولی آزمون جذب و آموزش مدرسان، نظر سنجی اساتید دوره تربیت مدرس و آزمون‌های بین‌المللی به نکاتی اشاره کرد.

 کیانی در پایانی سخنانش به برخی از اقدامات کوتاه مدت پیش رو از قبیل برگزاری دوره‌های تربیت مدرس زبان‌های هشت گانه باقی مانده، برگزاری دوره کارشناسان جذب و ارزیابی، تهیه و تصویب برنامه عملیاتی سال 1400 کانون زبان ایران، مرکز محور کردن هزینه‌ها، گسترش رویکرد کسب و کاری و ارزیابی مدیران ستاد و صف اشاره و برخی از انتظارات کانون زبان از ذیربطان و ذینفعان را مطرح نمود.

گفتنی است، مراسم افتتاحیه مرحلۀ سوم دوره حرفه‌ای تربیت مدرس زبان انگلیسی کانون زبان ایران روز یکشنبه 7 آذرماه به صورت مجازی برگزار شد.

۷ آذر ۱۴۰۰ ۱۶:۵۵
تعداد بازدید : ۹۴۷
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...