در افتتاحیه دوره جذب مدرس مطرح شد:

مدرسان شرکای استراتژیک کانون هستند

جذب مدرس

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون زبان ایران، حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در مراسم افتتاحیه‌ی دوره جذب و تربیت حرفه‌ای مدرس، ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را تسلیت گفت و ضمن خوشامدگویی به شرکت‌کنندگان که به‌صورت حضوری و برخط در مراسم شرکت داشتند، کانون زبان ایران را به سبب پیشینه‌ی طولانی، یکی از مجموعه‌های مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، و یکی از سرمایه‌های اجتماعی و علمی این مجموعه دانست. وی ضمن اشاره به استقبال خانواده‌ها از کانون زبان ایران، افزود: این مؤسسه توانسته به یکی از مراکز مکمّل آموزشی زبان خارجی در ساحت تعلیم‌وتربیت تبدیل شده و این مطلب حاصل برنامه‌ریزی‌های اصولی، از ابتدای انقلاب اسلامی و همکاری مدرسان بوده است.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به ماهیت کانون زبان ایران، گفت: یک طرفِ سرمایه‌ی کانون زبان ایران، اساتید و مدرسانی هستند که محتوای آموزشی را به زبان‌آموزان منتقل می‌کنند. این دوره TTC هم در راستای آموزش صلاحیت تدریس به مدرسان است، پس تربیت حرفه‌ای و صحیح مدرسان، برابر با توسعه و اثربخشی این مجموعه‌ی آموزشی است، بنابراین صرف زمان و هزینه برای مدرسان، نوعی سرمایه‌گذاری برای سازمان، محسوب می‌شود.

مراسم افتتاحیه تی تی سی 2

وی در بخش دیگری از سخنان خود، از رئیس کانون زبان، معاونین و مدیران ایشان، در راستای سرمایه‌گذاری خوبی که روی مدرسان انجام داده‌اند، تشکر کرد و با اشاره به مدل CIPP که از سوی رئیس کانون زبان ایران مطرح شده بود، آن را مدلی بروز ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که کانون زبان بر مبنای همین مدل، در راستای اهداف خود، پیش‌رود.
علامتی گفت: در شرایط رقابتی سنگین امروز، مزیت رقابتی کانون زبان، نگاه تربیتی آن است، چراکه ما صرفاً به دنبال «زبان‌آموزی صِرف» نیستیم، بلکه توقع از مدرسین، فراتر از آموزش زبان است، زیرا «زبان بما هو زبان» اصالت ندارد، بلکه «محتوا» به زبان اصالت می‌دهد؛ بنابراین، مدرسان و اساتید کانون زبان ایران، باید در راستای کیفیت و سالم‌سازی محتوا حرکت کرده و به سمت الگو بودن پیش‌روند. همچنین دوره‌های TTC باید ظرفیت‌های بومی، منطقه‌ای و نیز اخلاق تدریس را ضمیمه کنند، به‌گونه‌ای که مدرسان، «مربی» نیز باشند و با درنظرگرفتن مسائل هویتیِ ایرانی اسلامی، بتوانند الگوی مناسبی برای سایر آموزشگاه‌های زبان کشور باشند.
وی در نهایت، به «معماری کلان برنامه‌ی درسی» اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که این سند مهم، پس از اصلاحات لازم، از سال ۱۴۰۲ به مرحله اجرا درآید.
لازم به ذکر است، در ابتدای این دیدار، بهجت تربتی‌نژاد، معاون آموزشی کانون زبان ایران، گزارش کوتاهی از سه مرحله‌ی جذب مدرس در یک سال گذشته کانون زبان ایران، ارائه و به رشد ۱۳۹ درصدی جذب مدرس بهار ۱۴۰۲ نسبت به دوره‌های قبل اشاره کرد.
در بخشی از مراسم، غلامرضا کیانی، رئیس کانون زبان ایران، ضمن تشکر از همکاران ستاد و صف، ابراز امیدواری کرد که خروجی‌های این دوره جذب مدرس، نسبت به دوره‌های قبل، از کیفیت بیشتری برخوردار باشد. وی همچنین به مدل CIPP اشاره کرد که در آن مؤلفه‌های بافتاری، درون‌دادی، فرآیندی و خروجی سیستم، نقش دارند. او گفت:
در یک سیستم آموزشی، محتوای آموزشی به همراه فناوری و مدیریت، مؤلفه‌های درون‌دادی هستند. جذب مدرس، ارتقا و ثبت‌نام مؤلفه‌های فرآیندی را تشکیل می‌دهند و جمع جبری همه مؤلفه‌ها، تبدیل به خروجی سیستم خواهد شد.

مراسم افتتاحیه تی تی سی 3
او، مدرسان، مدیران و کارکنان، شرکای استراتژیک کانون زبان خواند و گفت: باور عمیق سازمان این است که منابع و گنجینه‌های سازمانی، عوامل پیشران سازمان هستند. باتوجه‌به شرایط بافتاری کشور، و با عنایت به بحث خوداتکا بودن و بالاسری‌پرداز بودن، همواره در جهت توجه به منابع انسانی در حال پیشرفت بوده‌ایم و در یک سال گذشته، با شعار «ایران برای کانون؛ کانون برای ایران»، منابع کانون زبان ایران را دوبرابر کرده‌ایم.
رئیس کانون زبان ایران، در ادامه به متغیر «مواد درسی» اشاره کرد و افزود: تقریباً همه‌ی محتوای کانون زبان ایران، بومی بوده و از جهت بروز بودن، در حال بهبود شرایط هستیم و دغدغه‌های هویتی (ذیل دستور مقام معظم رهبری) و نیز دغدغه‎های مدرسان (از جهت تغییر پارادایم آموزشی) در دستور کار قرار دارند.
کیانی، به خروجی‌های کانون زبان ایران، یعنی فارغ‌التحصیلان Advanced اشاره کرد و گفت: تحلیل‌های دقیق نشان می‌دهد که خروجی‌های کانون زبان ایران در برخی از مؤلفه‌های یادگیری، قابل قیاس با هیچ مؤسسه‌ی دیگری نیست و موفقیت‌های فارغ‌التحصیلان کانون زبان در آزمون‌های بین‌المللی و کنکورهای سراسری و افتخارآفرینی آن‌ها، گواهی بر این مدعا است. وی در انتها، برگزاری سه دوره جذب مدرس را در راستای جوان‌سازی و پوست‌اندازی مجموعه‌ی آموزشی کانون زبان دانست.
گفتنی است، در آزمون ورودیِ سومین دوره جذب و تربیت حرفه‌ای مدرس، ۳۶۱۰ نفر متقاضی، شرکت کردند که از این تعداد، ۱۳۳۴ نفر جهت دوره حرفه‌ای پذیرفته شدند و مراسم افتتاحیه این دوره، به‌صورت برخط و با حضور پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی، روز شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ در سالن کنفرانس ستاد مرکزی کانون زبان ایران، برگزار شد.


۳ دی ۱۴۰۱ ۱۲:۵۴
تعداد بازدید : ۲,۱۴۲
زارع
۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0

سلام وقت بخیر. تروخدا یه کلاس در روزهای شنبه چهارشنبه ساعت۱۸:۳٠تا۲٠باز کنید سطح کودکان. چون بچه های ما مدرسشـون چرخشیه باتشکر ازشما


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...