مدیرعامل تاکید کرد:

کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران یک هویت واحد دارند و از یک خانواده هستند

کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران یک هویت واحد دارند و از یک خانواده هستند
دکتر حامد علامتی، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گردهمائی مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران اظهار داشت: خداوند بزرگ را شاکر هستیم که این توفیق را به بنده و همکارانم عنایت کرده است تا در کانون پرورش فکری در مسیر دانایی، علم و فرهنگ قدم برداریم و بر این باور هستیم که کانون زبان ایران نیز یکی از ستون‌های تاثیرگذار برای تحقق این مهم است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون زبان ایران، علامتی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست اظهار داشت: امیدواریم نتایج مباحثی که در این جلسه مطرح شده است در شروع ترم پاییز کانون زبان ایران مشهود گردد.
وی با تاکید بر ساری و جاری ساختن وحدت بین کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران عنوان کرد: این نگاه و دیدگاهی که یک مجموعه کار و مجموعۀ دیگر خرج می‌کند اصلا درست نیست. هر دو مجموعه یک هویت واحد دارند و یک خانواده هستند. هر کدام ماموریت خاص خود را دارند، یکی در حوزۀ آموزش زبان فعالیت می‌کند و دیگری در حوزۀ پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به نزدیکی صدمین سال تاسیس کانون زبان ایران گفت: ضروری است تا کمیته و ستادی برای پاسداشت این رویداد مهم تشکیل شود و به بهترین شکل ممکن در استان‌ها نیز برگزار گردد.
ایشان حضور دکتر صحرائی، وزیر محترم آموزش و پرورش را برای هر دو مجموعۀ کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران یک فرصت مهم دانست و بیان کرد: من از جناب وزیر خواهش کرده‌ام که در صورت صلاحدید در هر سفر استانی همراه ایشان باشم تا بتوانیم مصوبات لازم را اجرایی نماییم. در سفرهای استانی نیز سعی نموده‌ام از مراکز کانون زبان آن استان‌ها بازدید و با مدرسان و کارکنان این مراکز گفت‌وگو کنم.
علامتی با تاکید بر تعطیل نمودن مراکز زیان ده خاطر نشان کرد: در زمان انتصاب جناب آقای دکتر ذوالفقاری به ایشان بیان داشتم که در صورتی که درآمد داشته باشید همه شریک خواهند بود و اگر زیان داشته باشید باز هم همه شریک خواهند بود، در این صورت است که یک مجموعه رشد خواهد کرد.
وی به ایجاد انگیزه در بین کارکنان و مدرسان اشاره کرد و خطاب به مدیران استانی افزود: ایجاد انگیزه فقط مربوط به مسائل مالی نمی‌شود همین که حرف‌های این عزیزان را بشنوید و آن‌ها بدانند که درکانون زبان دارای هویت هستند، برایشان ایجاد انگیزه خواهد کرد.
ایشان در ادامه بر عدم تشکیل کلاس‌های زیر حد نصاب تاکید کرد و گفت: این مهم فقط در برخی از مراکز محروم و با تشخیص و صلاحدید رئیس محترم کانون زبان ایران صورت خواهد گرفت و نباید به صورت رویه‌ای درآید.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
موضوع حجاب و عفاف در کانون زبان ایران از دیگر موضوعاتی بود که علامتی به آن پرداخت و گفت: ما یک مجموعۀ دولتی هستیم و به این واسطه انتظار رعایت حجاب و عفاف از ما بیشتر است.
وی گفت یکی از علت‌های اصلی انتصاب جناب آقای ذوالفقاری علاوه بر سابقۀ علمی و بین‌المللی ایشان، چهرۀ فرهنگی وی بوده است. بنابراین حوزۀ فرهنگی باید در کانون زبان ایران بسیار مورد توجه قرار گیرد و به استان‌ها نیز تسری پیدا کند.
علامتی همچنین در رابطه با سند تحول بنیادی گفت: باید مشخص کنید که کانون زبان ایران در اجرایی‌سازی این سند چه نقشی دارد، ما در تلاش هستیم که همۀ ابزارهای این جریان را برای کانون زبان آماده و ظرفیت‌های لازم را مهیا کنیم.
مدیر عامل کانون پرورش فکری در خصوص ایجاد مزیت نسبی در این مجموعه گفت: کانون زبان ایران باید در زمینۀ فناوری اطلاعات مجهز و پیشرو گردد، چون در غیر این صورت نمی‌تواند در این عرصه رقابت نماید. استفاده از تکنولوژی در بالاترین سطح آن می‌تواند جاذبۀ خوبی برای مخاطبان شما باشد، پس لازم است مزیت نسبی خودتان را نسبت به سایر موسسات پیدا کنید و روی آن مانور دهید، حتی اگر مزیت نسبی ندارید آن را برای خودتان ایجاد کنید تا بتوانید رقابت نمایید.
وی ادامه داد: هدف ما در کانون پرورش فکری کشف و پرورش استعدادهای ویژه است و در کانون زبان ایران نیز باید برای این مهم برنامه‌ریزی داشته باشیم که قطعا با استقبال خانواده‌ها مواجه خواهد شد.
علامتی ضمن قدردانی از همکاران کانون زبان ایران به منظور افزایش آمار ثبت‌نام ترم تابستان گفت: به لطف خداوند متعال در همین مدت کوتاه نشان داده‌اید که علی‌رغم مشکلات موجود روند صعودی را در کمیت و کیفیت داشته‌اید و این فرایند نویدبخش روزهای بسیار خوب برای کانون زبان ایران خواهد بود که به امید خدا جشن آن را در صدسالگی این مجموعه خواهیم گرفت.
انتقاد به نگاه کارمندی و دولتی داشتن، رویکرد تعاملی با مدرسان و کارکنان، تبدیل مراکز کانون پرورش فکری به مرکز ثبت‌نام کانون زبان، سرمایه‌گذاری برای آموزش زبان فارسی در خارج از کشور، بهره‌گیری از ابتکار و خلاقیت در برنامه‌ها و آموزش‌های کانون زبان، شکل گیری کانون فارغ التحصیلان و انتقال نیروهای کانون به آموزش و پرورش از دیگر موضوعاتی بود که مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آن‌ها پرداخت.
گفتنی است، گردهمائی مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران روز یکشنبه 12 شهریور ماه در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

۱۳ شهریور ۱۴۰۲ ۱۵:۰۳
تعداد بازدید : ۱,۳۲۴
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...