رئیس کانون زبان ایران:

در دوران گذار از تحولات کانون زبان ایران هستیم

در دوران گذار از تحولات کانون زبان ایران هستیم
دکتر مهدی ذوالفقاری، رئیس کانون زبان ایران در گردهمایی مدیران ستادی و استانی این مجموعۀ آموزشی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های همۀ کارکنان و مدرسان اظهار داشت: ما در دوران گذار از تحولات کانون زبان ایران هستیم. نظر ما بر این است که آموزش سنتی به معنای رویکرد کلاس‌محور و زبان‌آموز‌محور تا به امروز جواب داده است اما مگر چقدر می‌توانیم متکی به این سیستم، منابع و نیروهایمان را حفظ کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون زبان ایران، ذوالفقاری ادامه داد: امروز با ظرفیت‌هایی که در این مجموعه وجود دارد، اطمینان داریم با رویکردهای جدید در کانون زبان و ماموریت‌های آن می‌توانیم تحولی بزرگ را در این سیستم به‌وجود آوریم. ما هیچ منعی برای تعریف ماموریت‌های جدید نخواهیم داشت و عنایت‌های وزیر محترم آموزش و پرورش و توجه ویژۀ مدیر عامل محترم کانون پرورش فکری برای ما یک فرصت ارزشمند خواهد بود.
وی افزود: اراده و مشی مجموعۀ مدیریتی در پیشبرد اهداف یک مجموعه بسیار تاثیرگذار خواهد بود و ما با این ماموریت‌های جدید می‌توانیم تحولی در ساختارها، درآمدها و منابع انسانی ایجاد کنیم. دوران گذار برای ما اقتضائاتی دارد که باعث بازتعریف برند ما می‌شود به این معنا که باید از نو این سیستم را مطالعه و برخی از ویژگی‌های آن را بازتعریف کنیم.

رئیس کانون زبان ایران
رئیس کانون زبان ایران به اصلاح برخی از اشتباهات گذشته اشاره کرد و گفت: اصلاح این اشتباهات به نفع کارکنان و مدرسان عزیز خواهد بود. مطمئن باشید هر چه میزان درآمد افزایش پیدا کند و در زمینه‌های مختلف صرفه‌جویی کنیم، می‌توانیم خدمات بیشتری را به همکاران عزیزمان ارائه کنیم.
وی عنوان کرد: امسال معضل نیروی انسانی را به امید خدا و با فعال نمودن جلسات کمیتۀ نیروی انسانی مرتفع خواهیم کرد و روند این اقدام را در مواردی که احتیاج ضروری وجود دارد تسریع خواهیم نمود.
تعیین مدیر برای استان‌های بدون مدیر و انتصاب مسئولان بخش‌های غیرانگلیسی از دیگر موضوعاتی بود که ذوالفقاری به آن‌ها پرداخت و گفت: از زمان حضورم در کانون زبان ایران تلاش کردم تا استانی بدون مدیر نباشد و به فضل خدا توانستیم این مهم را به ثمر برسانیم و در مرحلۀ بعد به‌دنبال تعیین تکلیف برای سرپرستان استانی و مراکز خواهیم بود.
رئیس کانون زبان ایران در خصوص مراکز زیان‌ده گفت: من هیچ دلیلی برای ادامۀ فعالیت مراکز زیان‌ده نمی‌بینم، در این راه بسیار جدی هستیم و مراکز هیچ تفاوتی برایمان ندارند. تحلیل من این است که در مراکز زیان‌ده در مرحلۀ اول مدیر و در مراحل بعدی مسئولان و کارکنان مرکز مقصر هستند.

رئیس کانون زبان ایران
تعامل با کارکنان و مدرسان، حفظ آرامش در محیط کار و به‌دنبال آن در خانواده، بازسازی یا جابجایی مراکزی که ساختمان مناسبی ندارند، تکریم ارباب رجوع، اهمیت برون‌کانونی و پیگیری اجرایی کردن تفاهم‌نامه‌ها، رعایت سلسله مراتب اداری، بهره‌گیری از برگزاری وبینارها، احیای گروه زبان فارسی، سامانۀ پژوهشی، همکاری با دپارتمان ترجمه و سینما کانون از دیگر موضوعاتی بود که ذوالفقاری به آن‌ها پرداخت.
ایشان همچنین با تاکید بر اهمیت آموزش آنلاین اظهار داشت: آموزش حضوری برای ما بسیار مهم است، اما آن چیزی که مجموعۀ ما را از سایر موسسات مجزا می‌کند آموزش آنلاین است. آموزش آنلاین ما به فضل خداوند متعال متحول خواهد شد، اما آموزش حضوری را نیز نباید دست‌کم بگیریم، چرا که رونق مراکز ما با کلاس‌های حضوری است؛ برای همین ضریب حضوری در ارزشیابی مراکز دیده خواهد شد.
گفتنی است گردهمائی مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران روز یکشنبه 12 شهریورماه در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.


۱۳ شهریور ۱۴۰۲ ۱۶:۱۵
تعداد بازدید : ۲,۰۱۴
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...