مدیر عامل کانون پرورش فکری:

یادگیری زبان‌های خارجی ابزاری برای ترویج ارزش‌های فرهنگی است

یادگیری زبان‌های خارجی ابزاری برای ترویج ارزش‌های فرهنگی است
دکتر فاضل نظری، مدیر عامل کانون پرورش فکری در نشست فصلی مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران در شیراز با تاکید بر اهمیت توجه جامعه به مقولۀ فرهنگ عنوان کرد: پرداختن به آموزش زبان‌های خارجی صرفا کافی نیست، بلکه زبان آموزان باید در حین یادگیری زبان با مقوله‌ها و ارزش‌های فرهنگی نیز آشنا شوند تا زبان به عنوان ابزاری برای ترویج فرهنگ ایرانی- اسلامی پرکاربرد شود و این فرصت ارزشمند را نباید از دست داد.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، ایشان ادامه داد: اساس پیشرفت هر کشور و ملتی بها دادن به ارزش‌های فرهنگی است و تا زمانی که آحاد جامعه به ارزش‌های فرهنگی خود بی‌توجه باشند معضلات اجتماعی قابل حل نخواهد بود.

وی فقر فرهنگی را زمینه‌ساز بروز بسیاری از مشکلات و نابسامانی‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: بخش قابل توجهی از رفتارهای خوب یا بد انسان‌ها ریشه در آموخته‌های فرهنگی آنها دارد و همه باید تلاش کنیم کودکان و نوجوانان بر پایه‌های درست فرهنگی رشد کنند.

 

n98-نشست فصلی مدیران ستادی و استانی

 

نظری، فرهنگ را مجموعه‌ای از باورها، ارزش‌ها، اعتقادات، آداب، رسوم و رفتارها تعریف کرد و گفت: با این همه، فرهنگ و ارزش‌های مرتبط با آن امری نسبی است و در هر جامعه با جامعه دیگر تفاوت دارد؛ کما اینکه ممکن است موضوعی مشترک در یک جامعه ارزش و در جامعه‌ای دیگر ضد ارزش به حساب آید.

وی با اذعان به این‌که تاثیر فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی در بستر زمان قابل مشاهده است، ابراز داشت: فرهنگ، موضوعی مهم، زمان‌بر و هدایتگر است و اصلاح مشکلات و ساختار اجتماع هم تنها از مسیر فرهنگ می‌گذرد.

n98-نشست فصلی مدیران ستادی و استانی

 

مدیر عامل کانون پرورش فکری خاطر نشان کرد: نگرش‌های افراد تعیین کننده موضع آن‌ها در قبال پدیده‌های گوناگون و رفتار آن‌ها در محیط زندگی است؛ بنابراین آموختن زبان آنگاه مفید و کارساز خواهد بود که زبان‌آموزان در کنار فراگیری زبان با ارزش‌های فرهنگ ایرانی- اسلامی خود آشنا شده و مقتضیات آن را در تعاملات و رفتار روزمره مد نظر داشته باشند.

 

n98-نشست فصلی مدیران ستادی و استانی

 

 

۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۵:۱۴
تعداد بازدید : ۲,۱۷۴
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...