استقبال از پیشنهادات کانون زبان در جلسه با وزیر آموزش و پرورش

استقبال از پیشنهادات کانون زبان در جلسه با وزیر آموزش و پرورش
در جلسه‌ای با حضور دکتر محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش و دکتر مهدی علی اکبرزاده، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دکتر غلامرضا کیانی، رییس کانون زبان ایران به ارائۀ پیشنهاداتی در خصوص این مجموعۀ آموزشی پرداخت که با استقبال وزیر روبرو شد.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، در ابتدای این جلسه علی اکبرزاده به معرفی معاونان کانون پرورش فکری و رییس کانون زبان پرداخت و گزارشی از فعالیت‌های هر یک از این مجموعه‌ها را ارائه کرد و سپس هر یک از حاضرین به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های آتی خود پرداختند.

کیانی ضمن ارائۀ گزارشی از عملکرد کانون زبان به ویژه در ایام کرونا با تاکید بر مفاد سند راهبردی و برنامه‌های عملیاتی کانون زبان پیشنهادات جدیدی را ارائه نمود که با توجه به نظر مساعد مدیرعامل کانون پرورش فکری و دستور وزیر مقرر گردید رسما به دفتر وزارت ارسال و توسط مراجع سیاست‌گذار مربوطه مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

ایجاد رشته‌های مهارتی زبانی در مراکز فنی حرفه‌ای و کار و دانش و اجرا از مسیر کانون، ایجاد امکان قانونی برون‌سپاری محدود و آزمایشی آموزش زبان مدارس به کانون با استفاده از وقت آزاد عصر در مدارس، مرجعیت یافتن کانون برای صدور مجوز و نظارت تخصصی بر آموزشگاه‌های زبان، تعامل موثر بین دانشگاه فرهنگیان و کانون و به ویژه انجام بخشی از کارورزی دانشجو معلمان زبان در کانون، الزام دریافت گواهی شایستگی زبانی توسط نو معلمان از کانون، مرجعیت پیدا نمودن کانون در برگزاری آزمون‌های زبانی بین‌المللی، ایجاد امکان تعامل پایدار، موثر و نظام‌مند با ادارات کل و شهرستان‌ها و مدارس آموزش و پرورش، حضور و بهره‌برداری مراکز کانون زبان از فضای عصر مدارس بر اساس نیاز، درج اطلاع‌رسانی و تبلیغات کانون زبان در شبکه شاد کشوری و متناسب با سن دانش‌آموزان، تبعیض زدایی و بهره وری مدار نمودن نظام استخدامی و حقوق و دستمزد متنوع، متفرق و متکثر کانون زبان، بهره‌مندی از امکانات رفاهی، تفریحی و درمانی مانند تالارهای فرهنگیان، خانه‌های معلم، تعاونی مصرف، درمانگاه و بیمارستان فرهنگیان و ... برای کارمندان و مدرسان کانون زبان و ... از جمله پیشنهادات مطرح شده از سوی رییس کانون زبان ایران بود.

در ادامه وزیر آموزش و پرورش با استقبال از این پیشنهادات پیرامون موضوعاتی از قبیل توجه به مقولۀ هدف‌گذاری، پایداری منابع، اهمیت حوزه‌های مرتبط با فرهنگ، آموزش و تولید در کانون، منابع انسانی، بهره‌گیری از خلاقیت، ارتباطات نظام‌مند درون سازمانی و برون سازمانی، تعامل همه‌جانبه، بهره‌گیری از ایده‌های جدید و ... نکاتی را مطرح و راهکارهایی را ارائه فرمودند.

۲۷ تیر ۱۴۰۰ ۱۵:۵۳
تعداد بازدید : ۲,۲۵۱
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...