در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون:

مصاحبه با رئیس کانون زبان درباره فرایند «جذب کارشناس ارزیابی»

مصاحبه با رئیس کانون زبان درباره فرایند «جذب کارشناس ارزیابی»

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون زبان ایران، غلامرضا کیانی، رئیس کانون زبان، از روند برگزاری آزمون «جذب کارشناس ارزیابی» بازدید کرد.

این بازدید فرصتی فراهم کرد تا روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون زبان ایران باهدف شفاف‌سازی فرآیند جذب کارشناس ارزیابی و آشنایی مخاطبان با رویکرد جذب کارشناس و فعالیتهای انجام شده در این زمینه با رئیس کانون زبان مصاحبه‌ای انجام دهد.


- به عنوان اولین سوال : هدف از برگزاری آزمون جذب کارشناس ارزیابی چیست؟
- در ابتدا فرارسیدن «دهه سرآمدی آموزش» را به خانواده بزرگ کانون زبان ایران تبریک عرض می نمایم و از تمام بخش‌ها و واحدهایی که در تدوین و اجرای برنامه‌های این دهه ایفای نقش کرده‎‌اند، تشکر مینمایم .

 هدف اصلی از برگزاری این آزمون، جذب هرچه بیشتر نخبگان و استعدادهای‌نهانی کانون زبان برای موضوع مهم ارزیابیِ فعالیت‌های مدرسان است. هر چه فرآیند ارزیابی تخصصی‌تر، حرفه‌ای‌تر و دقیق‌تر انجام شود به بهبود شایستگی‌ها منجر می شود و ضمن افزایش کارایی از مشکلات جدید و غیرمنتظره جلوگیری و با توجه به ارزیابی، تخصیص منابع مولد انجام می شود. کارشناسان اصلحِ ارزیابی در نهایت به تعیین دامنه رشد در حرفه مدرسان و افزایش انگیزه آنها  کمک می کنند. علاوه بر هدف اصلی، اهداف فرعی مانند: اعطای فرصتِ ارتقا به مدرسان کانون، استفاده از ظرفیت‌های نیروهای جوان، کاهش فرسودگی شغلی در کارشناسان ارزیابی فعلی و همچنین غنی سازی شغلی تعیین کرده ‌ایم.

 

-  در مورد فرآیند و فعالیتهای که برای دستیابی به این اهداف، تعریف کرده اید، توضیح دهید:

 - این آزمون با رویکرد نظری و عملیِ نوین و با ترکیبی از اساتید دانشگاه و کارشناسان خبره‌ی کانون زبان ایران در پنج مرحله اجرا می شود، آزمون کتبی اولین مرحله است و مدرسان پس از کسب حدنصاب قبولی به ترتیب در دوره های Academic-Educational Module،  مصاحبه،  ILI-based Module   و دمو شرکت می‌کنند و در نهایت پذیرفته‌شدگان نهایی، کانون زبان را در فرایند ارزیابی یاری می کنند.

 

- با این توضیح یعنی جذب کارشناس ارزیابی تا پیش از این در کانون زبان وجود نداشته است؟

 - جذب کارشناس بازدید پیش از این  یکبار در سال ۱۳۸۶ برگزار شد که تنها شامل یک مرحله آزمون کتبی بود ولی به شکل فعلی، برای اولین بار در کانون زبان ایران اجرا می شود و مسبوق به سابقه نیست.

 

- تنها مرجع ارزیابی مدرسان، کارشناسان بازدید هستند؟ و آیا در کانون زبان تنها مدرسان ارزیابی می شوند؟

- در طی دوسال گذشته، موضوع ارزشیابی عملکرد، در سطوح مدیران، برنامه‌ها، کارکنان و مدرسان، با رویکردی نوین، فناورانه، منسجم و دقیق در حال پیگیری بوده است که مهمترین دستاورد آن  ارزیابیِ ۳۶۰ درجه مدرسان است و عرفی و منطقی است که عاملان تاثیرگذار در این ارزیابی، کارشناسان بازدید باشند اما نظر دیگر ذی‌نفعان و ذی‌ربطان، ازجمله مدیران مراکز، مدیران استان‌ها، زبان‌آموزان، والدین و شاخص‌های عملکردیِ  مانند شاخص جذب و نگهداشت و شاخص توانمندی سازی نیز در ارزیابی مدرسان لحاظ شده است.

از زمان تاسیس واحد نظارت، ارزیابی وتضمین کیفیت در کانون زبان ایران، پایش سازمانی درتمام سطوح صف و ستاد و در ابعاد مهارت، دستاورد و رشد انجام می‌شود.

 

- کلام پایانی.
 امیدوارم در طلیعه‌ی «دهه سرآمدی آموزش» به یاری خداوند این مهم به‌صورت حرفه‌ای پیگیری شود و ثمره‌ی آن در کلاس‌های تابستان نمود پیدا کند. در پایان به این نکته اشاره می‌کنم که در ترم بهار و تابستان سال جاری، حداقل یک کلاس از تمام مدرسان  فعال در کانون زبان، بازدید می‌شود تا داده‌ها برای به کار گیری از رویکرد نوین ارزیابی،فراهم باشد.

بازدید رئیس

 

لازم به ذکر است، آزمون جذب کارشناس ارزیابی، یکشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲  هم‌زمان در مراکز استانهای سراسر کشور برگزار شد.


۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۱:۵۵
تعداد بازدید : ۲,۰۰۰
Loading
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...